lördag 5 december 2009

Smått & gott från veckan

I veckan har det varit jobb. Händer mycket på jobbet just nu, vi ska blandannat få en ny klädkollektion från Blåkläder så cheferna var och hade möte med Blåkläder i veckan och jag fick komma upp och hjälpa till att välja ut kläder till oss där nere, kul! Nu blir det snygga svarta kläder med ny logga på och det bäst av allt, VARMA kläder!

I fredags hade jag äntligen tid att fixa med mina bilder som ska framkallas, hann fixa iordning alla och skicka iväg på framkallning, skönt!

På fredagskvällen var det fika hemma hos en jobbarkompis, vi var bara två som kunde komma men trots de blev det väldigt trevlig, jag hade med mig Loke och Kalle hade med sig Anton och så var det då Cissis son Alexander, killarna lekte och vi åt kakor, pratade och spelade lite Rock Band (?) (..eller jag försökte spela men det var ju grymt svårt ;P ).

Idag var jag upp till fåren och vallade på dagen. Var där 2,5 timme idag och körde bara Nikita. Kellie fick komma ut en gång men åkte lika snabb in i bilen igen eftersom hon sket fullsändigt i att lyda. Nikita skötte sig ok, hon höll sig cool men jag fick vara på henne lite i flankerna och att lyssna på att ligga kvar. Vi tränade mycket på det vi fick tips på av Anna, att gå och fösa bort fåren med stöd av mig vid sidan för att stärka Nikitas självförtroende och det funkade bra, det ska vi jobba vidare på. Strax innan vi skulle åka hem kom Ann ner en sväng och skulle mata fåren så vi tjötade lite, sedan gick jag av hundarna och så bar det av hemåt.

Loke var hos farmor och farmfar när jag var iväg idag, länge sen han var hos f&f så det tyckte han nog var jättekul, han hade hjälpt farmor att skörda på Farmville :)

Annars så håller han på att få flera tänder samtidigt just nu så han har lite ont stackarn, går omkring med handen i munnen och säger "aj aj" och smågnäller men det brukar hjälpa när han får tugga på sin tandborste. Men han är full i liv trots det, springer omkring som en galning och leker kurra-bu som Kristofer kallar det, det är någon blandning av kurragömma och bu, han är så rolig att titta på så jag skrattar så tårarna rinner ibland :) Här om dagen när jag skulle hämta han på dagis så vägrade han gå hem, det var en av dom dagarna då Kristofer lämnar 14:30 och jag hämtar 15:30 så han tyckte minsann inte att han hade lekt av sig ordentligt, han bara ålade sig ur mitt grepp hela tiden och jag fick säkert skringa in 5 ggr och hämta tillbaka han ut i hallen, busunge! (Han lekte med två plasthundar som han drog längst golvet i två snören, undra om han hade döpt dom till Kellie o Nikita? ;P )

3 kommentarer:

  1. Så kul att du är flitig vallare :o)
    Visst blir man helt fast!?
    Mick är numera nästan helt på visslor, hoppas han inte glömmer allt under vintern bara ;o)
    Loke låter som en helt underbar kille, man blir så glad av att läsa hans små påhitt!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tänkte bara säga att när jag köpt min hund, den har blivit 4-5 månader och jag sparat på mig lite pengar. Så kommer jag åka upp till falkenberg och be om en promenad ihop med dina bordertjejer =) Sen tar jag ullared på vägen hem!

    Kram Isa

    SvaraRadera
  3. Låter som en jättebra idé! =) Kommer nog behöva det..
    Nu får vi hålla tummmarna att Needy blir såld snabbt. Har två tittare till helgen.

    Kram =)

    SvaraRadera