tisdag 15 december 2009

Lucia, glöggkväll & Gekås

Veckan som gått har som vanligt bestått av jobb. På måndagskvällen var Kristofer på middag med jobbet så jag och Loke hade myskväll hemma.
Tisdag och onsdag hade Kristofer tagit extrapass på jobbet eftermiddag/kväll så vi var över hos Erika en sväng båda dagarna så barnen fick leka av sig. Dom bor granne med oss så när vi kommer hem från dagis så brukar Loke snabbt som attan springa in på deras tomt och ställa sig vid dörren och vägra gå hem, han bara SKA leka med sina kusiner :)
Torsdagen var ännu en dag då Kristofer inte skulle vara hemma, han hade planerat något med sina kompisar så istället för att sitta hemma själva så blev jag och Loke bjudna över till en jobbarkompis på glögg och pepparkakor och där stannade vi restan av kvällen och spelade Buzz och Guitarr hero, mycket bättre än att sitta hemma :)

På fredagen jobbade Kristofer igen (ovanligt!) så jag och Snutte åkte till Gekås för att shoppa loss, haha! Nä så farligt var det inte, det blev lite julklappar, kläder till Loke och sånadär nödvändiga saker. Vi åkte tidigt och var hemma tidigt så det var skönt, då hade man halva dagen kvar.
Lördagen, jobb för K igen. Väldigt fint väder ute så jag, hundarna och Loke gick ute på en 3-timmar lång promenad, härligt! Vi brukar alltid ta en riktigt lång promenad på fredagsmorgonen/förmiddagen som brukar vara på mellan 2-4 timmar men denna fredagen blev det ju Gekås så det fick bli en långis på lördagen istället :) När K kom hem åkte vi en snabb sväng till Göteborg och Media Markt för att kolla en julklapp där. Det blev en lite oplanerad tripp men det var skönt att komma iväg och göra något tillsammans för en gång skull.

Söndagen var det jobb för oss båda, Loke var på dagis och kl. 14:30 var det dags för luciafirande, lagom tills jag slutade så självklart var jag på plats för att spana in min lille tomtemisse! Eftersom vårat dagis har öppet alla dar i veckan så har dom alltid luciafirande den 13:e oavsett vilken dag i veckan det hamnar på. Luciatåget var jättefint och barnen var SÅ söta!


Långhårig busunge!


Kvällsmys i soffan med Shippou


Lucia på dagis



Loke hos fröken





Min stjärngosse/tomtenisse tyckte det var sädår med luciatåg men söt var han <3>

4 kommentarer: