lördag 3 oktober 2009

Vallning & strandpromenader

I onsdags var vi och vallade hos Josefin. Nikita skötte sig överlag bra, hon fick jobba hårt hela passet så i slutet blev hon väldigt trött och började tänja på gränserna lite men hon gör aldrig några dumheter, det är skönt. Vi tränade mycket flanker, höger går hon jättefint, håller ut hela vägen men ska man va petig så går hon in något/några steg innan hon lägger sig, så det jobbaded vi på, för petig det ska man ju var :P Vänster är hennes sämre håll så där fick jag va på henne endel så hon höll ut hela vägen. Sedan föste vi mycket också, det gör hon kanonbra! Vi föste genom hela hagen flera gånger och svängde jag så svängde hon och hon höll ett bra tempo så gott som hela tiden, duktig!!

Resten av veckan har det mest bara varit jobb men igår började äntligen helgen och då åkte jag ut med hundarna och Loke till Ringsegårdsstrand och gick en promenad, det var jättefint väder så det var rätt mycket folk ute och gick på stranden och även folk som red på hästar. När vi hade gått hela stranden fram och tillbaka och skulle åka hem kände jag att "nä nu får vi allt ta vara på det här fina vädret" och krafterna var ju inte slut hos varken mig eller hundarna så vi åkte bort till Långasand strand som var folktom och fick hela den stranden fram och tillbaka också :) Härligt!!

Mitt fina troll!


Ute och går på stranden.


Hundarna sprang som galningar mest hela tiden.


Behöver jag nämna att mina hundar älskar att bada?

1 kommentar:

  1. Så söt loke var på kortet =) så långhårig han är =) Vad har du hittat den fina mössan på andra kortet?? kram Jossan

    SvaraRadera