onsdag 14 oktober 2009

Agilityträning & fika

Idag var jag och hundarna iväg till agilitybanan efter jobbet. Vi tog en härlig promend i det fina vädret och sedan tränade jag med Nikita. Vi byggde upp starten från den andra öppenhopp banan från helgen och jag testade två handlingssätt där. Sedan byggde jag upp en bana, för jag måste banne mig träna fler banor för det som funkar i konbinationer funkar sen inte i hela banor, jag hinner lixom inte med då. Så nu blev det en bana med många framförbyten, eftersom det är någon jag måste träna på och sedan tog jag med en tunnelsvårighet som var med i en av klasserna i helgen, där man skulle skicka upp hunden att ta tunnelingången (på en rak tunnel) självständigt medan man själv var kvar där hunden kommer ut, det fixade Nikita utan problem nu så det var ju bra. En annan grej som var med i en av klasserna i helgen var en 90 graders sväng efter A-hindret så det hade jag också med för på tävlingen sprang Nikita innan mitt "ok" på det kontaktfältet vilket gjorde att hon sprang vidare en bit framåt och istället hamnade runt hindret som stog 90 grader åt höger. Vi avslutade med att träna självstandig slalom och högerslalom eftersom hon fortfarande krånglar med sin högerslalom *gahh!!* Jag började med bara 4 pinnar, ökade till 6 och hade mot slutet 8 pinnar där jag körde både
att jag stog still på stället och hon fick ta slalomen självständigt men också då att jag var på höger sida, både nära och långt ifrån och även att jag sprang utåt bort från henne medan hon var i slalomen.
Efteråt blev det en promenad till och sedan hem och göra sig iordning och fixa fram fika för Kristofers föräldrar och syrra med familj skulle komma på fika. Barnen lekte som galningar hela kvällen och efter nästa 1,5 kanelbulle så hade Loke en härlig sockerkick så han fortsatte springa runt som en galning långt efter att alla gått hem (och springer faktiskt fortfarande omkring och busar, dags för sängen nu tror jag nog bestämt ;P )
Imorn är det sista jobbdagen sedan helg, jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar