fredag 16 oktober 2009

Loke

Nu var det länge sen det kom en Loke rapport så det är nog dags att uppdatera lite om lilleman.
Han har gått på dagis nu i ca 1 månad och han älskar det! Han vill inte alls gå hem när man kommer och hämtar honom utan ska bara visa alla roliga leksaker som finns på dagis.. och samma när man lämnar honom, då hinner man knappt ta av han skor och jacka innan han springer iväg.
Han är i en väldigt rolig ålder just nu, han får mig att gapskratta mins en gång om dagen pga något han gör eller säger och då är det så man skrattar så tårarna rinner :)
Jag tycker det är himla kul att se var smarta 1-åringar är, han förstår verkligen hur mycket som helst, jag blir så imponerad över hur snabbt han lär sig saker.
Han är ett riktigt matvrak, äter hur mycket som helst och han äter i princip allt (till min stora glädje).
Han ÄLSKAR fortfarande allt som har med teknik att göra, gärna om det lyser/blinkar eller låter också. Favoriter är mobiltelefoner, hemtelefoner, och datormusen (min datormus lyser blått). Musik är han ett annat stort fan av.. han dansar till allt och så fort man sätter sig i bilen (innan man ens hunnit starta den) så sitter han och headbangar för han vet att det start kommer igång musik och han älskar det! När han var runt 1 år gammal lärde Kristofer honom att spela som på en gitarr fast i luften och det gör han numera så fort han hör en låt med elgitarrer i, så söt är han när han står där med sitt långa hår och spelar elgitarr, en riktigt liten rocker :)

1 kommentar:

  1. Vad kul att Loke trivs så bra på dagis. Det blir mycket roligare för er, att arbeta då. Jag har sett många förtvivlade barn och föräldrar vid lämningar

    Hej från oss Lillemor

    SvaraRadera