lördag 12 september 2009

Veckan som gått

SÖTAST i hela världen!!


Min älskade busunge <3>
Har börjat jobba igen efter min föräldraledighet så det blir inte mycket datorsittande längre, därav dött i bloggen. Jag prioriterar inte datorn och den har stått avstängd nästa hela veckan.
Hundarna har istället fått massa härliga promenader i det fina vädret som varit i veckan. Vi har varit ute i skogen och gått hela familjen och hundarna har fått göra lite sök-övningar på skoj, det tycker dom är jättekul! Nikita har även fått två agiliypass som har gått jättebra. Va bra balanshindrena börjar se ut nu, både var gäller farten över, drivet ner till kontaktfältet och så då själva kontaktfältet, det börjar se ut precis så som jag vill ha det. Jag har verkligen fått upp motivationen på de hindrena nu och hon älskar dom! Sen jobbar vi vidare med den självständiga slalomen och våra framförbyten samt bakombyten innan tunnlar.
Loke var med ut till agilitybanan i fredags eftersom Kristofer jobbade och jag kan säga att det är SVÅRT att träna när Loke är med! För honom är agilitybanan en enda stor lekplats! Det finns ju klättergrejer, tunnlar och till och med en felvänd gunga (däcket) ;P Så när jag då ska träna på t.ex. balansbommen så ska han ju givetvis va där och klättra, ska jag träna någon hoppkombination så är han där och plockar ner bommarna, ska jag träna med tunnlarna så ska han krypa igenom dom , busunge! :D Så just i fredags blev det bara ett kortare pass och sedan en lång promenad istället.
Annars har det som sagt varit mest jobb under veckan. Loke har gått två hela dagar på dagis och det har gått bra. Nästa vecka ska han gå fyra dagar sammanlagt och då även söndagen då de har lite extra mysigt med helgbarnen. Det är guld värt att har ett dygnet runt/året om öppet dagis för oss med barn som jobbar skift och "obekväma" arbetstider!! I Falkenbeg finns många stora insustrier och många skiftarbeten så flera av våra vänner har också sina barn på samma dagis så det känns skönt att han har lite barn att leka med som han känner sen innan.
Lekplatsen har det blivit ett par ggr den här veckan också, det är inte bara hundarna som ska aktiveras längre utan även Loke :)

2 kommentarer:

  1. Vad bra med ett alltid-öppet dagis ;) Här nere i Karlskrona tror jag aldrig ens jag hört talas om något sådant. Kram

    P.S
    Kolla in de senaste bilderna på min blogg =)

    SvaraRadera
  2. Men jisses vad stor Loke ser ut på bilderna!! och söt såklart ;o)
    Undras om de inte växer flera cm så fort de börjar på dagis?!?
    Kul att agilityn går framåt med Nikita!
    Själv är jag urdålig på att ta mig iväg till klubben, blir mest vallning just nu...
    Ha en bra vecka!

    Kram Tina

    SvaraRadera