onsdag 16 september 2009

Vallhundskurs för Peter Nilsson

Idag har jag och Nikita varit på heldagskurs i vallning för Peter Nilsson på Öströö Fårfarm. Det var Västsvenska vallhundsklubben som hade bjudit hit Peter och efter allt positivt vi hört om honom så var jag tvungen att anmäla mig och jag är helnöjd efter dagen!
Nikita har gått såååå bra idag! Han tyckte mycket om Nikita och påstod att mycket av det hon har i sig och redan kan efter de lilla vi har vallat kan ta hur lång tid som helst att få fram ur många andra hundar så han var imponerad, både av mig och av hunden *tar åt mig* hihi :D Han tyckte hon hade en lugn och fin attityd mot fåren samtidigt som hon hade tryck och ett jättefint avstånd. Jag gillade verkligen hans tänk och sätt att träna på, det passade oss väldigt bra och Nikita svarade kanon på träningen. Nu är det bara att jobba vidare, Peter tyckte redan vi kunde gå vidare på nästa steg i träningen.

Har tagit ett gäng bilder idag men är bortrest i helgen så kommer inte att fixa dom förrän någon gång nästa vecka. Här ovan är iaf en bild på mig och Nikita som Ann tagit.

1 kommentar:

  1. Vad kul att det funkar så bra i vallningen!!
    Då kommer Nikita snart vara en fullfjädrad vallhund och glömma allt vad däck och slalom heter ;o)
    Mick blev förresten Gk Vallh i Öströö :o)
    Vi ska dit igen den 11 okt och prova IK 1!

    Kram Tina

    SvaraRadera