tisdag 25 augusti 2009

Vallning

Idag blir det en blogg full med bilder. Vi har varit uppe hos Ann i Jörlanda och vallat. Båda mina tjejer fick valla och jag tror nog att Kellie trodde hon var i himlen! Det var bra länge sen hon vallade sist och alla som känner Kellan vet ju att hon äääääälskar att valla!! Jag är stolt över grånos, hon gick riktigt bra för att ha haft ett så långt uppehåll, hon är fiiiin min Kellie <3
Nikita gick bra även hon, hon gör stora framsteg vid varje vallpass och nu kan man nå fram till henne vilket gör det hela mycket lättare, hon har ett fint avstånd till djuren och gjorde några riktigt fina flanker. Hennes bästa håll verkar vara höger så vi får jobba med vänster, tvärt emot syrran Trolla och mamma Kellie som har vänster som sitt bästa håll.
Trolla jobbade på fint som vanligt, hon är så fin Trolla! Så kul att se henne i hagen eftersom hon är Kellies dotter :)


Nikita början äntligen få upp lite koncentration och det börjar se ut som vallning.


Fina Nikita jobbade på bra idag.


Anns Trolla i full fart mitt i ett hämt.


Trolla med ett får.


Lätt som en plätt säger Trolla.

Nikita och fåren.


Fina Trolla.


Kellie i sitt rätta element - fårhagen!


Trolla har full koll.



Trolla igen..



...och igen :)



Kellan


Koncentrerad Kellie


Kellie kollar på fåren och ska snart skickas iväg på ett hämt.

2 kommentarer:

  1. Vart ligger Jörlanda i förhållande till Stockholm? Kan vem som helst åka dit och träna vallning? Tänkte på om jag skulle kunna åka dit med Pebb?

    SvaraRadera
  2. Hej igen :)
    Oj, vad spännande det ser ut med vallning (nu tjatar jag igen)! Om 5 år när jag har min egna hund vill jag även ha får på gården som jag kan valla med. Behöver fåren tränas? Eller duger alla får som vallningsfår? :) Kram

    SvaraRadera