måndag 24 augusti 2009

Agilityträning & fika

Fick till ett ordentligt och bra agilitypass med Nikita nu på förmiddagen *nöjd*. Jag kände mig peppad och vi körde igenom alla tre kombinationerna som Jenny byggde upp åt oss i fredags. Den första kombinationen (som vi körde sist i fredags) gick strålande, jag sprang på som en tok och då satt bytena som ett smäck! Det kändes mycket bättre än i fredags.
Nästa kombination var med staket i början, hinder 2 - 3 - 4, och vi har fortfarande lite problem med staket men det gick faktiskt riktigt bra. Vi körde två olika varianter på den och det jag är mest nöjd med är att hon tog tunneln efter bakombytet i slutet alla gånger, det hade vi problem med i fredags men jag skulle vara bestämd och trycka henne mer vilket jag såg till att göra idag och då funkade det!
Sista kombinationen var den vi började med i fredags, även den innehöll ett staket (två hopphinder och in i tunnel). Det gick lite sämre där och jag kom på mig själv hela tiden att vrida fötterna fel, det som Jenny påminde mig om gång på gång i fredags *gahh*. Sedan var det ett framförbyte i slutet där man var tvungen att springa som en galning för att hinna och det hade jag jätteproblem med både idag och i fredag. Det gällde lixom att vända sig om och springa så fort Nikita hade fäst på tunneln och det glömde jag gång på gång idag men när jag väl kom ihåg att springa så gick det jättebra!
Nu måste jag bara skaffa mig en filmkamera (har jag inte sagt det lite väl länge nu haha!) så jag kan filma mina träningar och utvärdera efteråt varför det blev si och så, nyttigt som tusan!

På eftermiddagen gick jag och erika till lekplatsen med barnen, efteråt blev det fika hemma hos Erika, äppelepaj med vaniljsås :)

Imorn blir det heldag med vallning för då ska jag och hundarna upp till Ann i Göteborg och valla, ser vi väldigt mycket fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar