onsdag 15 juli 2009

Vallat med Nikita

Idag har Nikita och jag varit och vallat hos Josefin, kennel Busy Border i Varberg.. Kellie fick också följa med men fick bara titta på. Vi tränade utanför och i fålla och Josefin förklarade tydligt hur jag skulle göra. Jag kände igen och kom ihåg en del från när Kellie och jag började valla, det var dock 7 år sedan så lite ringrostig var man ju men jag tyckte det gick riktigt bra. Nikita var duktig och förstod ganska snabbt att hon skulle hålla ut från djuren och hålla sig mot fållkanten. Hon var lätt att korrigera och lyssnade bra (utom på "ligg" ;P ) inte som bulldozern Kellie m.a.o! :D Jag blev riktigt peppad att köra vidare nu, ser verkligen fram emot nästa tillfälle, det är ju så roligt att valla!!

När vi kom hem kom Erika och Mio hit och smågrabbarna lekte.. efter en stund kom även Cassandra. Egentligen skulle vi gå till lekplatsen men från strålande sol och knallblå himmel så sa det bara *poff* så blev det mörkgrått på himlen och började regna och åska.

Ikväll ska vi bara ta det lugnt, Kristofer jobbar så jag och Loke får hitta på något själva.

1 kommentar:

  1. Tisdag funkar utmärkt för min del!
    Vi kan väl höras i slutet av helgen?

    Javisst är vallning KUL!! :o)

    En helt annan sak, vad har ni för försäkring till Loke?
    Det är ju en ren djungel och nu blir lillan snart 6 månader...

    Kram Tina

    SvaraRadera