tisdag 14 juli 2009

GPS


Jag skulle verkligen behöva en GPS så som jag flänger hit och dit på diverse tävlingar och träningar, alltid på olika ställen. Jag har ju inte ens en skrivare så jag kan skriva ut vägbeskrivningar och PM utan brukar lite snabbt, kvällen innan, klottra ner vägbeskrivningen på ett papper och ta med mig i bilen ifall minnet sviker mig, vilket det ofta brukar göra kl. 6-7 på morgonen när man är påväg till en tävlingsplats och knappt ens har vaknat än.


Imorn ska jag iväg och vallträna med Nikita, såklart på ett nytt ställe där jag aldrig varit innan. Har kollat på eniros vagbeskrivning och memorerat vägen, precis som vanligt. Senare på kvällen lär jag hamna här framför datorn igen och klottra ner vägbeskrivningen lite snabbt på ett papper som jag sedan tar med mig i bilen och som jag då imorn ska försöka läsa samtidigt som jag virrar runt på vägarna :) Men det brukar gå bra, jag brukar komma fram dit jag ska men det skulle ju underlätta med en GPS :)


I lördags var vi på 50-års fest. Kerstin hade fixat en fest för släkt och vänner på Hantverksgården i stan. Jag var dock tvungen att gå tidigt då jag skulle upp och jobba dagen efter. Tur jag gick tidigt för det visade sig att vi hade sjukt mycket att göra på jobbet och istället för ca 100 backar att packa så var det 800(!) och sammanlagt 8 pallar på full höjd. Kanske inte säger er någonting men det var ungefär åtta gånger så mycket jobb mot vad det brukar vara på en söndag. Vi slet som djur men var hemma till halv 6. Hämtade då Loke hos hans farmor och farfar som hade passat honom från kl. 14:30 eftesom Kristofer började jobba 15:00. Gick hem och hämtade hundarna och gick ut på en timmes promenad. Hem och lägga Loke, laga mat och sen hamnade jag framför TV:n och orkade inte mycket mer den kvällen.

3 kommentarer:

  1. Precis sådär gör jag också när jag ska någonstans. Klottrar ner lite och försöker komma ihåg kartan i huvudet. Jag tror att jag ska göra slag i saken och köpa en skrivare!

    SvaraRadera
  2. Du kan låna vår GPS de dagar du ska iväg, om vi är hemma.

    SvaraRadera
  3. Haha, precis så gör jag också ;o)
    Har funkat än så länge...
    Vår GPS var jag aldrig kompis med, så jag grät inte när vi glömde den i hyrbilen i Frankrike ;o)

    Jag kan både mån och tis nästa vecka!

    Kram Tina

    SvaraRadera