torsdag 9 juli 2009

Födelsedag, Busfabriken & agilityträning Skåne

Nu har det hänt en del sedan jag skrev sist.


I tisdags fyllde nämligen Kristofers mamma Kerstin 50 år så vi var där och åt god smörgåstårta och till efterrätt gräddtårta. Den riktiga 50-års festen med släkt och vänner blir på lördag på Hantverksgården inne i stan. Efter vi hade varit hos Kerstin tog jag, Erika och P-O med oss barn och hundar på en kvällspromenad, det var härligt väder och riktigt skönt att vara ute och gå. Kristofer han jobbade hela eftermiddagen och kvällen så han missade tyvärr allt :(



I onsdags var vi en sväng till Halmstad sjukhus, på ögonmottagningen med Loke. Skulle kolla upp om han skelade eller hade några andra förändringar i ögonen då det finns på Kristofers sida och då skulle man kolla upp det enligt BVC. Men han hade ingen skelning alls och inte heller några andra förändringar, skönt. Ögonläkaren förklarade att det vi har tyckt varit "skelning" troligtvis inte alls har varit en skelning utan att hans ena öga är lite mindre än det andra (vilket det har varit sen födseln) och då ser man mindre av det vita fältet som är in mot näsan vilket gör att det ser ut som han skelar men hans ögon rör sig symetrist och precis som de ska.



På eftermiddagen ringde Erika och frågade om vi ville åka till Busfabriken i Halmstad, och det ville vi ju! Så det blev ännu en trip till Halmstad :) Loke tyckte det var JÄTTEKUL på Busfabriken!! Han vad såå glad hela tiden, fullkomligt älskade bollhavet och att åka rutshkana! Han och Mio lekte non-stop i nästan 2,5 timme! Cassandra lekte mest med pappa P-O. Mot slutet var både Loke och Mio jättetrötta, Loke orkade knappt stå upp utan benen bara vek sig när han ställde sig, så trött var han. Slocknade när vi kom hem och sov till halv 12(!!) tillsammans med Kristofer dagen efter!




Själv var jag uppe med tuppen på torsdagsmorgonen då jag skulle åka mer till Skåne och Oxie BK för att träna agility med Tina, Elin och Hanna & Andreas. Både Tina och Hanna & Andreas hade med sina söta småtjejer, Annie 5 månader och Tilde 3 år. Elin hade en ny hund, BC valpen Lix som var hur söt som helst och redan lika hög (om inte högre) än Nikita :).



Vi byggde upp två klass 3 banor som Tina hade med sig. Där fanns flera klurigheter, bla. långhopp ut i ingenstans för att sedan vända tillbaka, tunnel under balansen, svår slalomingång och många fel tunnelingångar. Roliga och svåra banor! Nikita har aldrig kört så svåra banor, hon är ju en klass 1 hund men jag tyckte hon skötte sig bra. Första loppet var bara kaos men det brukar det oftast vara innan hon har kommit ner på jorden lite sedan gick hon bättre och bättre. Hon har fortfaradne svårt för bakombyten innan tunnel och långhoppet tyckte hon var svårt. Tunnel under balans har hon aldrig kört innan så det var såklart en svårighet men det blev mycket bättre mot slutet efter bra tips från Andreas. Jag fick även mycket bra tips och hjälp från Tina när det gällde slalomingången på ena banan.



Det var roligt att äntligen träna lite hela banor, jag tränar alltid själv och då blir det inget banbygge utan mest kombinationer och lite detaljträning här och var men det är så nyttigt att köra hela banor ibland och verligen träna på att jobba hela vägen.
Tack alla för en trevlig träningsdag.
Jag och Nikita tränar. Bilderna är tagna av Elin.


Andreas observerade och kom med jättebra tips, tack!



Elins Lix

När jag kom hem från Skåne hade Kristofer bokat bort på Ocean Bar nere vid stranden. Han hade även frågat om Erika & P-O ville följa med och det ville dom, så där avnjöt vi god mat och gott att dricka och med en underbar strandutsikt!

3 kommentarer:

  1. Så fina bilder!!
    Jättekul att träna tillsammans, vi får kika på ett datum för ny träning :o)
    Var Nikita trött?
    Mina grabbar var helt slut!
    Ha en riktigt bra helg!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Klart jag vill ha bilder, jätteroligt ju!! :o)
    Jag ska kolla datumen så återkommer jag..
    Ha en bra vecka!
    kram Tina

    SvaraRadera
  3. Haha, kanske skulle skicka med mailadressen också ;o)

    tinatk@hotmail.com

    SvaraRadera