onsdag 15 april 2009

Stockholm stad

Nu har det gått några dagar sen jag uppdaterade här. I måndags var jag i stan och träffade Dominique och Jenny, vi fikade och hade trevligt. Loke var dock inte helnöjd med att behöva sitta på cafét och leka med sin, enligt honom, tråkiga leksak utan han ville minsann ha allt annat på bordet, bricka, tallrik, glas, servetter... Inte en lugn stund fick man när hans långa armar var i farten. Senare blev han trött och gnällig så vi fick bege oss hemåt. På tåget satt han och flörtade med en kvinna, han lekte tittut med henne. Gömde sig bakom min arm och sen tittade fram och skrattade, så gjorde han halva resan och kvinnan tyckte han var jättesöt och charmig haha :D Ju mer hon log åt honom ju roligare tyckte han det var. I slutet av resan när jag satte honom i vagnen innan vi skulle gå av så var det en liten flicka som busade med honom genom en glasruta och det tyckte han också var jätteroligt :)

I tisdags var jag hemma på dagen men på eftermiddagen åkte jag, Loke och mamma till Heron city och gick runt lite där. Köpte en film på Media markt och sen åt vi middag där.

Idag har vi haft en heldag på stan, jag, mamma och Loke. Vi har gått överallt och Loke har varit glad hela dagen *tur*. När vi var i gamla stan så somnade Loke så då passade vi på att äta på restaurang. Tror aldrig jag ätit på restaurang i gamla stan förut. Maten var väldigt god, pasta med någon god krämig oxfilésås. Innan vi begav oss hemåt så hann vi även med att fika :)
På tåget hem så var Loke på lika piggt humör som i måndags. Han pratade högt och tydligt med alla på tåget och pratade dom tillbaka så pratade han ännu mer och log, väldigt social och inte alls blyg av sig. Så skönt det känns!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! KUl att läsa om Lokes framsteg =) Hur länge blir du kvar i stockholm?? Skulle vara kul att träffa dig. *kramar* Linda

    SvaraRadera
  2. Haha, Loke är en riktig charmör ;) Härlig läsning.

    SvaraRadera