lördag 25 april 2009

MR 2:an såld


Idag var vi ute och körde en sista tur tillsammans i Mr 2:an (bilderna ovan) för nu är den såld. Känns tungt faktiskt men så är det ibland. Jag gillar den bilen mer än jag gillar speedstern (nedan), Kristofers nya sportbil men jag vänjer mig nog vid den också så småningom.




Mr 2:an blev såld på mindre än ett dygn, Kristofer la ut annonsen kl. 22:00 i torsdags kväll och kl. 07:00 dagen efter fick han mail från personen som sedan kom och kollade och köpte bilen senare på eftermiddagen. Jag som var skeptiskt till att den skulle bli såld nu i dessa tider när folk är försiktiga med lån och sånt. Dessutom sålde han den för samma pris som han köpte den för, inte illa då han ju har haft den sen början på 2005.

Medan vi var ute och körde var Loke på promenad med farmor, faster och kusin Mio. De hade varit en vända bort till stan där det var någon slags dansuppvisning och massor av folk.

Idag tröttnade jag på att bara sitta hemma på eftermiddagen när Kristofer jobbade så jag packade in hundar och Loke i bilen och åkte bort till Hjortsberg för att gå en långpromenad. Dom har nämligen tagit bort (flyttat) tågspåret i Falkenberg och istället gjort en fin lååång asfalterad väg där i stället. Helt underbar promenadväg med skog och åkrar på sidorna så hundarna kan springa fritt, så den vägen gick vi på förbi Hjortsberg, förbi Skrea och nästa enda bort till Laxbutiken vid Heberg. Helt underbart väder och inte ett moln på himlen jag kände att jag skulle kunnat gå och gå och gå. Loke var glad, hundarna var glada och jag var glad :) Toppeneftermiddag!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Brukar titta in här lite då o då o för jätte längesen så läste jag att du behövde leksakslådor me lock på!
    Va på fynda för ett par dagar sedan o såg några riktigt snygga (om du inte hunnit inskaffa några än då) =)
    Det va som en fyrkantig sittpall med förvaring i jätte läckra färger!!
    Tänkte bara tipsa=)
    Kram Fia

    SvaraRadera