lördag 11 april 2009

Lokes framsteg

Idag har jag varit ute nästan hela dagen. Det har varit helt fantastiskt väder ute! På förmiddagen var jag ute flera timmar med hundarna, först i gamla grustaget som ligger granne med området där min mamma bor och sedan fortsatte vi in i skogen. Hundarna fick springa av sig ordentligt.

Åkte en sväg in till Tumba centrum och handlade innan det var dags för lunch som bestod av lite ägg och lax så gick jag och Loke ut på en promenad runt i Tumba.

Sedan var det dags för påskmiddag, det blev jättegod stek med potatisgratäng.

Loke har verkligen förändrats här uppe. Han är så mycket gladare och socialare. Idag har han varit hemma med min mamma när jag har varit ute med hundarna och han har varit jätteglad hela tiden, inte gråtit en enda gång. Hon tog även Loke på morgonen medan jag sov vidare och de hade lekt så fint hela morgonen fick jag veta. När vi var i Tumba centrum så vinkade han till alla som gick förbi och pratade med dom.. "Ba, ba, ba" nästan skrek han åt folk som gick förbi eller tittade på honom. Så har han aldrig gjort förut, då har han varit tyst som en mus. Han ler och skrattar när han ser folk nu och han älskar att vara med min mamma och kryper bort till henne hela tiden och sträcker upp armarna för att hon ska lyfta upp honom, han vill knappt va med mig längre ;) Men sen har han ju också träffat folk här hela tiden, massor med folk varje dag, barn, ungdomar, vuxna.. Det har blivit många turer bort till min bror och imorn ska vi dit igen och där finns ju både min bror, Edyta, Kenneth, Oscar och Julia.. bara det är fem personen, sedan brukar även Monika vara där med sin son Kaj och sist hade även Oscar några kompisar där. I Falkenberg ser det ju helt annorlunda ut än här.. jag har inga direkta vänner där som jag kan ringa och träffas med och vi sitter för det mesta hemma eftersom Kristofer jobbar så mycket eller är ute på promenader själva eller med Erika och hennes barn men dom känner Loke redan. Det blir väldigt mycket "ensamtid" bara jag och Loke och vi hittar inte på så mycket som familj heller. Jag hoppas inte Loke faller tillbaka för mycket till sitt blyga jag när vi åker hem igen.. jag gillar när han blivit lite mer framåt och är så mycket gladare, innan var han så allvarlig hela tiden för att han var så blyg, nu ler han och skrattar och är mycket aktivare och sitter inte bara still och är tyst.

1 kommentar:

  1. vad roligt att läsa om lokes framsteg. hoppas att det håller i sig :)

    SvaraRadera