fredag 10 april 2009

Lidapromenad

Idag träffade jag min barndomskompis Karin, vi har kännt varandra så länge jag kan minnas. Karin bor i Köpenhamn nu för tiden och pluggar till veterinär men hennes föräldrar bor i Tumba så vi brukar passa på att träffas ifall vi båda är i Tumba samtidigt. Vi tog en lång promenad i Lidaskogarna precis som vi alltid brukade göra förr. Loke och Nikita fick följa med. Det slutade med att vi gick enda bort till självaste Lida friluftsområde, det var helt underbart väder och supermysigt ute i skogen. Flera timmar var vi ute. Loke gillade Karin direkt och var inte det minsta blyg, det har blivit såå mycket bättre med hans blyghet efter bara en vecka här i Stockholm. Här träffar han ju folk precis hela tiden, mina kompisar, min släkt mfl. och alla är där och pillar på honom. Karin och Loke busade en massa och han satt gärna i hennes knä. Loke tycker också mycket om Julia, min brors yngsta dotter.. jag tror han tycker att hon påminner om Cassandra :) Dom två leker jättefint ihop och Julia älskar att leka med Loke.. och mata han.. och bära han.. och... :)


Här kan man se en större bild på kartan.


Här är vår underbara skog vi promenerar i.. det blåa strecket är där vi gick idag. Tror nog Karin och jag har gått på varenda vandringsled i hela den skogen :)

Idag på kvällen är jag bjuden över till Helena på middag men får tyvärr hoppa över det. Vill inte att Loke ska behöva bli lämnad här och gråta hela kvällen ifall han skulle vara på det mammiga humöret så det blir grilla hemma med mamma och Harry istället.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Glad Påsk till er med! Mysigt med grillning *dreglar*
    kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!! Hoppas vi kan ses nästa gång du ska bege dig till sthlm, hade så mycket att fixa innan Ålands resan. Hoppas allt bra med dig Glad Påsk. *kramar*

    SvaraRadera