torsdag 23 april 2009

Loke 10 månader!

Började dagen med ett besök på bvc på förmiddagen. Loke skulle på 10-månaders kontroll eftersom han faktiskt blir hela 10 månader idag! Stora killen :) Han hade gått upp 500g sen förra gången och väger numera 9490g. Växt på längden har han gjort också, hela två centimeter och nu är han 74,8cm lång.

Bvc blev det även en gång till för oss senare på dagen, dock var det inte våran tur att gå på undersökning utan Mios och vi följde bara med. Loke och Cassandra lekte med deras leksaker medan Mio blev vägd och mätt. Sedan gick jag och Erika med barnen på promenad. Handlade lite fika och satte oss i badhusparken och njöt i det fina vädret.

Senare på eftermiddagen var det dags för mig och hundarna att åka till djursjukhuset för vaccinering.

Har även hunnit med ett pass agility på brukshundklubben idag. Byggde upp en banan med hopphinder, säcken, balanshindrena, slalom och tunnel. En väldigt enkel bana men som man även kunde trixa till lite. Det gick ganska bra idag, Nikita är dock lite dålig på att verkligen lyssna och följa min handling, ibland, gnaska ofta faktiskk, så chansar hon och tar det hindret som hon ser rakt fram istället för att lyssna på mina signaler. Vi tränade lite extra på säcken och på kontaktfälten idag också.

I måndags var Mio och Cassandra här. Vi skulle passa dom när Erika och P-O var iväg på Olycksfallskurs (samma som vi var på för några veckor sedan). Samtidigt kom även två sotare som skulle göra rent våra ventiler så det var fullt hus :)






2 kommentarer:

  1. Jag älskar att titta på dina foton, de är så bra. Jag skulle vilja kunna fotografera så, men jag orkar inte använda en systemkamera med massor av objektiv!

    SvaraRadera
  2. fina bilderna blev :-) vad mycket du han göra igår :-)

    SvaraRadera