fredag 17 april 2009

Ännu fler kompismöten :)

Idag har jag varit ute och gått med Karin igen, mycket trevligt och mycket prat haha. Karin har en sträng pluggvecka denna veckan så vi skulle bara vara ute 1 timme idag också men som vanligt drog det ut till 2 timmar och vi blev precis som igår stående utanför Karins föräldrars hus och pratade alldeles för länge ;P Men så blir det när man ses så sällan och har så mycket att prata om. Jag tror vi skulle kunna gå en hel dag och prata. Förr när vi båda bodde i Tumba så var vi ofta ute på flera timmar långa promenader, vi kunde lätt vara ute 4 timmar och gå. Loke var med oss och gick och han sov precis som igår. Det var jättefint väder och varmt och skönt ute.

På eftermiddagen träffade jag Jojo och vi tog en fika i Tumba centrum. Egentligen hade vi planer på att fika hemma hos henne då hon har flyttat till en stuga ute i Grödinge och jag var nyfiken på att se hur hon och Dan bor, men så hade jag några ärenden jag var tvungen att fixa i Tumba C och då tog vi fikan där istället som på den "gamla goda tiden" då vi alltid tog en fika efter jobb/skola nere i Tumba C, säkert flera ggr i veckan under en period. Jag bodde i själva centrumhuset då så jag tog bara hissen ner när hon svängde förbi efter jobbet så fikade vi ihop, mycket trevligt och jag saknade det mycket efter att jag flytta.

Hittade en fin pyjamas till Loke på HM som jag köpte, han behöver alltid nya pyjamaser. Sedan var det även rea på lakan på Hemtex så det blev ett nytt lakan till våran säng också.

Nu känner jag verkligen att det början suga ordentligt i agilitytarmen :D Nikita har precis slutat löpa så om jag hinner imorn så ska jag åka ut till Södertälje brukshundklubb och träna lite. Jag har verkligen agilityabstinens just nu!

Edyta har lagt ut lite fina bilder på Loke som hon tagit när jag varit där, kolla in dom i hennes blogg!

3 kommentarer:

  1. vilka fina bilder på Loke. Avis jag blir :-) låter så skönt och mysigt allt ni hittar på :-D
    Visst får du följa med på promenaderna. Om du ska ut och gå nån dag så bara fråga för jag behöver ut och röra på mig :-D
    Dom ska flytta till östra gärdet typ vid fajans rondellen om du vet?

    Nej har tyvärr inte sparat några unga mödrar. jag som endå tänkte på det idag. Synd!
    Har du bestämt dig när ni kommer hem?
    kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder. Vi längtar alla efter er, särskilt Shippou ;) Han kom till oss kl.2 i förrgår natt och i går kväll vid niotiden.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. hehe nej missar inte den. får juh mail om det :-) dom ahr köpt ett hus :-) dom flyttar om 2 månader. japp jag ska berätta vad som har hänt. det jag kommer ihåg :-D
    Om vi inte får tag i någon annan kan du passa barnen på måndag då? läste du mitt inlägg om bilen?
    kram

    SvaraRadera