lördag 18 april 2009

Lina på besök

Idag har vi Lina på besök, Lina är Harrys dotters barn som är 1,5 månad äldre än Loke. Mia, Harrys dotter, skulle överraska sin man Fredrik med middag och annat på stan då han fyller år så därför sitter Harry och min mamma barnvakt idag. Barnen har lekt jättefint, i början var Loke väldigt på och skulle peta Lina i ansiktet och tog alla hennes leksaker och var väldigt energisk så då tyckte nog Lina det var lite jobbigt men efter en stund kom hon på att det var ju bara att resa sig och gå iväg från Loke om han blev för jobbig eftersom hon ju kan gå och Loke, ja han kryper ju bara ;P

Vi passade på att gå ut på en härlig promenad med barnen i det fina vädret. Stannade till vid en lekplats och gungade. Båda barnen tjöt av skratt när de fick gunga. Många bilder har det blivit som ni får se sen när jag kommit hem.

Även hundarna har varit ute mycket idag, de har sprungit och busat i skogen och haft skoj. Dock ingen agilityträning, jag får hålla mig tills jag kommer hem.

Idag har Loke för första gången ställt sig upp själv genom att hålla sig i bordskanten. Han kan även gå nu när man håller honom i händerna. Då slänger han fram vänsterfoten så långt det bara går medan högerfoten mera bara glider med :) Men han har börjat använda högerfoten mer och mer så hans gång börjar se jämnare ut nu.

2 kommentarer:

  1. Hejjjjj gumman !!! Ledsen att jag inte har hört av mig =/ men har haft fullllt upppp!!! Hoppas du snart kommer i stockholm igen *kramar* Skulle vara så kul att träffa dig.

    SvaraRadera
  2. Roligt att han har börjat att ställa sig nu :-)
    Vad bra att du kan ha barnen imorgon. Det är mellan 15.00-17.00.
    Vill gärna se masa bilder från stockholm :-)

    SvaraRadera