lördag 14 mars 2009

Sjuk liten Loke :(

Stackars Loke är för första gången riktigt förkyld :( Han har varit lite småförkyld en gång innan men detta är första gången han är sjuk på riktigt. Det började redan igårkväll då han var hängig och ville bara mysa i min famn, han var trött och sov mycket igår. Ingen feber dock. Sedan på natten blev han jättesnorig och sov nästan inget alls utan bara grät och gnällde och jag tyckte så synd om honom. Han somnade tillslut efter ett par timmar, vid ca 05:30, på min mage så jag låg uppe tills han vaknade igen vid 8 sedan gick jag och han upp medan Kristofer tyckte att han behövde sova vidare, vem behövde inte det? Hela dagen idag har Loke varit småledsen och ynklig. Hnahar även varit varm och haft lite feber. När Krisotfer gick upp vid 12:30 gick jag och Loke en promenad så han kunde få sova i vagnen, var ute i 2 timmar och han sov nästan hela tiden. När vi kom hem passade Kristofer honom en stund medan jag åkte iväg och tränade agility med hundarna. När jag kom hem igen så hade Loke sovit nästan hela tiden i hans famn. Sedan gick Kristofer till Lars och när jag satte mig i soffan med Loke så somnade han igen så han har nästan bara sovit idag, stackars liten. Jag mår inte heller något vidare och är väl egentligen också sjuk men jag har inte riktigt tid att var sjuk så jag blundar för det. Måste ju ta hans om min lille sjuke son.

Nu har Loke precis somnat för kvällen och Kristofer har åkt iväg på bio med ett gäng kompisar så jag är själv med Loke inatt och jag känner på mig att det kommer bli en tung natt och imorn ska jag upp tidigt och jobba :( Fast jag är rätt van att ha Loke själv på nätterna, i förrigår natt kom Kristofer hem 04:30 på morgonen, han hade varit hos Lars och är han inte hos Lars så jobbar han så jag och Loke börjar bli vana att sova själva.

Nä nu ska jag antingen kolla på Melodifestivalen eller sova, har inte bestämt mig ännu men med min huvudvärk jag har just nu samt den tuffa natten jag har framförmig så lockar sängen mest.

2 kommentarer:

  1. Kram till dig, hoppas du får tid till att vila upp dig lite också. Krya på er!

    SvaraRadera
  2. åhh stackarn som är sjuk :( Du får säga åt karln att avlasta lite så du också får gå på bio och sova ut ;) Kramar till er

    SvaraRadera