tisdag 17 mars 2009

Promenad med lek

Kristofer har tagit Loke två nätter i rad nu så jag känner mig utvilad, skönt, ena natten sov jag till och med på soffan för att få vila ut ordentligt. Nu är ju inte Loke ett speciellt besvärligt barn på nätterna, för tillfället vaknar han en, max 2 gånger och vill ha vatten (får han istället för välling nu) men nu när han varit sjuk så har han vaknat mer eftersom han haft svårt att andas när han varit så snorig och täppt i näsan. Skönt är iaf att han bara hade feber och var hängig en dag, dagen efter var han pigg och glad och lekte för fullt, dock snorit och hostig men ingen feber och han verkade inte vara besvärad av sin förkylning. Nu är han mycket bättre och sover även bra igen.


Kristofer har varit på kurs med facket två dagar i rad nu så jag och Loke har fått hittap å saker själva. Igår jag var inte alls pigg så när Loke somnade på förmiddagen la jag mig i soffan och somnade jag med och när han sedan vaknade en timme senare så flyttade vi oss till min och Kristofers säng och så somnade vi om där båda två och sov en timme till, skönt det behövde vi :) Inte mycket gjort den dagen, blev mest TV, och ett par maskiner tvätt. Vädret ute var ingen höjdare, dimma så vi höll oss inne med undantag för hundpromenad.


Idag har jag varit desto flitigare. När Loke somnade första gången så passade jag på att storstäda. En ordentlig genomstädning av hela övervåningen blev det, dammsög till och med två gånger för att få bort så mycket hår som möjligt (Kellie fäller fortfarande), dammtorkade och gjorde fint. Loke sov i två timmar, händer typ aldrig, max 1,5 brukar han sova men oftast bara 1 timme. När han vaknat så klädde vi på oss och gick ut och gick på en promenad. Hamnade på Vallarna där vi stannade vid lekplatsen och gungade, Loke älskade att gunga, han skrattade jättemycket :) Dock blåste det väldigt mycket idag så vi stannade inte så länge. När vi kom hem hann vi leka lite innan Kristofer kom hem från mötet. Han hade med sig en överraskning åt Loke, en gosedjursgiraff!



Kvällen ägnades sedan åt hundpromenad och TV :)

1 kommentar:

  1. Härligt att du fått vila upp dig! Vad söt Loke är på bilden med giraffen! Haha, supersöt.

    SvaraRadera