torsdag 14 januari 2010

Liten sammanfattning

Har ingen direkt tid att skriva just nu så bjuder på mest bilder idag. Men för att sammanfatta veckan lite snabbt så har det mest varit jobb, ska jobba i 13 dagar i steck nu och har hunnit avverka 4, på lördag är det visseligen inte jobb utan utbildning men man är ju på jobbet då med. Tur jag har flextid så jag kan reglera min arbetstid själv så idag slutade jag lite tidigare så jag kunde åka iväg och träna agility :) Gött!


I fredags var jag iväg och fikade hemma hos en jobbarkompis, vi blev fyra stycken från jobbet som fikade och tjötade, alltid lika trevligt!


I lördags var jag och Kristofer iväg på My Dog i Göteborg för att shoppa lite och kolla på agility. Blev två nya koppel till hundarna (behövdes verkligen!) annars köper jag nästan alltid en massa halsband så det har de gott om, och så blev det även en ny kampleksak åt Nikita till träningen. Mer köpte jag faktiskt inte, helt otroligt, såg en massa fina halsband men nu får det vara nog med halsband ;P


I söndags kom min brorson och hämtade hem Mika, det var med blandade känslor som jag lämnade över den lilla sötnosen, hon charmade mig totalt under den tiden hon bodde här och det blev väldigt tomt och tyst utan att ha henne farandes som en virvellvind i huset :) Tror Nikita saknade henne också. Jag hann med att träna henne lite och hon var väldigt lättlärd och smart. Lärde sig snabbt att man skulle sitta kvar och vänta på "varsegod" innan man fick äta mat, lärde sig "sitt" och "stanna" och början till vacker tass och blev mycket bättre med skällandet, i början skällde hon på allt och alla, ja även i förebyggande syfte ifall där skulle vara någon men det blev mycket bättre mot slutet, får pusha på min bror nu att de ska fortsätta träna med henne. Hon är en tuff och envis hund så det blir en utmaning för dem.


Kellie har börjat löpa här hemma, det var verkligen på tiden. Innan vi hade Nikita så löpte kellie med ca. 8-9 månaders mellanrum (duktig hund!) men så kom Nikita och hon löper minsann punktligt med 6 månader emellan, då började Kellie också göra det men när Nikita löpte senast, i slutet på oktober, så satte hon inte igång Kellie och sen dess har jag gått och väntat på att Kellie ska börja löpa och nästan varit lite orolig då hon aldrig började men så i förrigår så såg jag att hon börjat löpa så nu kan jag pusta ut lite. Senaste Kellie löpte var i mars så det var ett tag sen.


Nikita delar sin bädd <3


Vaddå? Jag har inte gjort något?



Kellie min modell!


Min vackra Kellie!


Barnhage? (Kellan såg sin chans att smita ut)



Nikita fick träna lite agility idag :)



Snygg stil ;P

1 kommentar:

  1. Roligt med ett par agilitybilder :) Blir lite snålt med sånt nu under interhalvåret kan jag tänka ;)
    Det måste blivit riktigt tomt när man haft en valp och sedan lämnar tillbaka den. Usch!

    Isa

    SvaraRadera