onsdag 20 januari 2010

Agilityträning

Dagarna har bara flygit förbi, jag kan inte riktigt förstå att jag redan har jobbat 11 dagar i steck, känns som jag bara jobbat en helt vanlig jobbvecka. På lördag är min första lediga dag på 13 dagar och då blir det att hitta på något kul.

Idag gick jag lite tidigare från jobbet så jag hann med agilityträning med Nikita. Jag satte upp en box och tränade på ut-kommandot eftersom jag inte tycker det är tillräckligt befäst, sedan gjorde jag en kombination av boxen och en tunnel som då inkluderade ut-kommandot, tighta svängar och framförbyten. Nikita skötte sig utomordentligt! Avslutade träningen med kontaktfält på A-et, jobbade med att få ett bättre sug framåt när jag står kvar och när jag springer snett ut åt sidan. Stressar på henne mycket muntligt nu i början, dels för att få fram fart och dels för att se att hon verkligen stannar trots suget som blir att fortsätta springa framåt, hon skötte sig bra tycker jag.

Igår när jag gosade med Kellan kände jag att hon hade en lite knöl på sitt ena juver så det blev till att ringa vet idag, usch vad orolig jag är, tårarna är inte långt borta när det är något som inte står rätt till med mina hundar, nu är det bara att se vad veterinären säger imorn och om det blir operation senare.

Loke har börjat prata ganska mycket, han härmar ord hela tiden och han är jätteduktig på uttal, han prata väldigt tydligt, tex när han ska säga "hejdå" så uttalar han det helt perfekt "hej-då" istället för "herrå" eller "hej-å" eller liknade som jag hört många andra barn säga och det gäller de flesta ord han säger, man förstår han tydligt.

Nä nu hinner jag inte uppdatera mer ikväll, ska försöka hinna skriva lite mer imorn.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det är ok med Kellie.
    Btw, kan jag inte titta på videon :(

    SvaraRadera
  2. Woow...va fint hon gör A-hindret lilla Nikkan!!!
    Håller tummarna för Kellie!!!!!!!!

    Kraam

    SvaraRadera