fredag 1 januari 2010

Gott nytt år

Ännu ett nytt år och vi började detta året med lite agilityträning. Nikita har inte tränat någon agility på evigheter utan vi hade istället en vallperiod där innan jul men nu är det dags att ta tag i agilityn igen. Jag och hundarna var iväg till agilitybanan även igår och förrigår men då gick vi bara promenader i skogen, mest för Kellans skull då hon inte gillar smällare då passade vi på att gå en sväng i skogen så alla hundarna kunde springa för att sedan bara ta ut Kellan på en kortare runda på kvällen.




Min sötis står på "scen" och låtsas spela gitarr medan mamma spelar Guitarr hero :)


För att sammanfatta 2009 lite snabbt så började året med mammaledighet, eller jag var snarare ledig nästan hela året, i spetember började jag jobba igen och då började även Loke på dagis. Dagis har gått jättebra från allra första stund och han älskar att vara på dagis.

I februari fyllde min fina Kellie 7 år och jag hoppas vi får många år till tilllsammans <3>

Under våren gick jag och Nikita tävlingslydnadskurs på klubben och senare på våren debuterade Nikita i agility efter att ha tränat sen början på vintern. Vi tävlade sparsamt under våren och sommaren utan några resultat men med flera fina lopp.

Under sommaren fyllde våran underbara son 1 år. Det blev självklart kalas med kompisar och sedan ett med familjen.



Sommaren bjöd även på SM i agility & lydnad i Karlskrona och vi såg det som en liten familjeutflykt att åka dit och hejja på våra vänner.

I somras blev även Nikita 3 år och under hösten tog vi tag i vallningen på allvar.

I oktober åkte vi tillsammansm med Ann och Anna till Peter Nilsson i Skinnskatteberg för två hela dagar med vallträning, oj så nyttigt och vi blev superinsirerade att fortsätta träna så hela vintern gick till vallträning även om tiden nu var emot mig när jag börjat jobba.

Julen firades i Stockholm med min mamma och hem fick vi med oss min brors lilla jack russell som vi ska passa medan de är i Thailand.

Nyår blev en lugn hemmakväll med familjen med god middag och mys.


God fortsättning på det nya året önskar vi er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar