onsdag 18 november 2009

Veckan som gått

Nu var det länge sedan jag uppdaterade här. Har helt enkelt prioriterar annat men nu har jag lite tid över.

I fredags var det personalfest på jobbet. Första personalfesten med vår nya chef och med vårat nya namn, Falkenbergs Seafood. Det kändes som en riktig nystart. Det var mycket trevlig.. riktigt kul hade vi. Kvällen började med discobowling, där det bjöds på gratis öl och vin, och fortsatte sedan med jättegod mat på Harrys och ännu mer gratis dricka :) Det var en riktigt lyckad kväll och alla hade nog väldigt kul, vissa mer än andra ;P
Det känns väldigt bra på jobbet nu efter att vi fått nya ägare. Man känner verkligen att det läggs mycket pengar på oss och allt blir bara bättre och bättre, vi får kontinuerlig information om allt som händer och just nu händer det mycket nytt vill jag lova, gött!

I söndags var det jobbdags igen, hundarna fick följa med till jobbet för direkt efter jobbet bar det av till Anns får för lite vallträning. Båda hundarna fick köra två pass var och det gick jättebra. Nikita fick fortsätta träna på flanker som Peter gav oss i läxa. Hon var riktigt, riktigt duktig! Kändes nästan lite seg mot vad jag är van vid men det är bara för att min lilla vessla äntligen har börjat kopplat på hjärnan och springer inte bara längre :) Jag uppfattar Nikita som lite feg i vallhagen, jag hoppas hon tuffar på sig när hon får mer erfarenhet. Ställer fåren upp sig mot henne så viker hon gärna av och flankar ut åt sidan istället för att gå på, trots att jag stöttar/hejjar på henne. Kellie bara dundrar ju rakt fram som en dulldozer, ställer ett får upp sig mot henne så så bara går hon på, flyttar det sig inte så nyper hon till. Hon kan flytta alla möjliga djur utan några som helst problem. Kellie fick träna attityd och ligg, hon är en jäkel på att fuska med liggen. Tränade även kortare hämt där jag var på henne ordentligt i upptaget så hon lugnade sig. La även till kommandot "time" som både Ann och Anna tränade på hos Peter.

Resten av veckan har bara bestått av jobb och lugna hemmakvällar, är ju så mörkt på kvällarna nu när man kommer hem från jobbet så man kan ju inte åka och valla något :( Jag har ju en bit bort till fåren också. Idag är vi barnvakt åt Lokes kusiner, dom har busat som galningar halva kvällen, ätit lite kvällsmat och nu sover alla tre.

Annars så är Loke full i bus hela dagarna, roligast är att jaga hundarna, vilket hundarna inte allt uppskattar så dom brukar få hamna på nerevåningen så dom får lite lugn och ro. Han härmar oss jättemycket hela tiden, ordspråket "Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör" är ju klockrent! Hans favoritgrej just nu är att gå in på toaletten, dra loss en bit papper och snyta sig, sen öppnar han toalocket och slänger ner pappret och så klättrar han upp på toastolen och spolar haha :) Igår så gick han in på toa, tog en bit papper och gick och snöt katten som låg och sov i datorstolen, (och han gör verkligen sånt där fräsande ljud med näsan också) sedan gick han och slängde pappret i toan, han är bara för söt :D

1 kommentar:

  1. haha gillade det med att loke snyter katten. så underbart. Oj sov alla barnen så tidigt =) då hade ni lungna gatan sen då =). skönt att det gick bra! kram

    SvaraRadera