onsdag 11 november 2009

Vallträning hos Peter Nilsson

Nu är vi hemma igen, jag och hundarna, efter att ha varit hos Peter Nilsson i Skinnskatteberg och vallat i 2 hela dagar! Vi åkte redan i söndags och sov en natt hos Ann sedan bar det av redan kl. 04:30 bort och hämta upp Anna och så iväg. Strax efter 09:00 var vi framme hos Peter och började träna direkt. Nikita jävlades med mig ordentligt i början men redan efter tredje passet så hade jag börjat nå fram till henne och hunden jag hade dag 2 var en helt annan hund än den jag kom dit med, vilken skillnad!! Synd vi inte hade filmkamera :( Jag är SÅÅ nöjd med Peter och träningen, Nikita svarar så bra på hans sätt att träna och hon har gjort enorma framsteg på bara dessa två dagarna. Jag är så nöjd med min lilla vovve, hon har jobbat på bra :)

Det blev bara några bilder och dom kan ni se här eller klicka på bilden ovan.

2 kommentarer:

  1. Wow vilka bilder du tagit!!! Kul att du var med och visst är det kul med såna framsteg med sin hund. Tänk att det bara är sen maj jag kört med Bob... otroligt, men Peter är en guru av sällan skådat slag :) Hoppas vi kan åka snart igen och jag lovar att vara piggare då *s*

    SvaraRadera
  2. Så fin din blogg är nu :) Riktigt avis! Just nu är ligger jag i influensan och min häst skadad med boxvila..

    SvaraRadera