onsdag 25 november 2009

Uppdatering

Börjar bli lite glest mellan blogginläggen, får skärpa mig lite men det är så mycket annat som tar upp min tid så jag orkar inte ens sätta igång datorn längre.

Jobbar mest hela tiden nu känns det som, har jobbat sex dagar i veckan nu ett tag och då blir man trött, tar allt extrajobb jag kan just för tillfället för att få upp min flex lite, dock bara när Kristofer är ledig för jag tycker inte om att lämna hundarna ensamma hemma. Efter jobbet tar jag hand om hundar, barn, lagar mat, städar, renoverar...

Sedan har vi även budat på ett hus under en tid som har tagit upp mycket av mina funderingar och gjort att jag inte riktigt har tagit mig tid att blogga. Huset fick vi inte så nu är det släppt och jag kan koncentrera mig på att renovera här hemma. Hallen ska göras klart och jag har kommit en bra bit på vägen. Jag gillar verkligen praktiskt och gärna lite fysiskt jobb, bygga och renovera tycker jag är jättekul, jag är absolut ingen människa som skulle kunna ha ett stillasittande kontorsjobb, då skulle jag nog dö av rastlöshet. Tänk om jag inte hade haft mina hundar, hur skulle jag fördriva tiden då, ett barn det är ju ingenting, måste ju fylla ut tiden med hundar också ;P Jag har iaf inte svårt att somna på kvällarna, hinner ju knappt lägga mig så sover jag :)

Annars så går jag mest och funderar på det här med hus, jag är en landet-människa enda ut i fingerspetsarna, jag älskar landet och att bo såhär centralt och nära stan som vi gör känns lite som att vara instängd i en bur och jag vill bara ut, ut, ut! Det går nog inte riktigt att förklara känslan men jag trivs helt enkelt inte i stan. Det känns som att mitt liv bara tickar på och här sitter jag fast i min bur. Tur man har bil iaf så man kan åka ut och ta härliga långa promenader på landet, det är mina höjdpunkter, då trivs jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar