tisdag 20 oktober 2009

Loke, träning & promenader

Jag kan inte annat än känna mig stolt att vara mamma till Loke! Idag när jag skulle lämna på dagis så fick jag höra av en dagisfröken att Loke minsann är såå snäll, han leker jättefint, gör aldrig något väsen av sig, gråter ytterst sällan och aldrig i onödan dom tycker han är jättemysig och han trivs jättebra på dagis, "mamma och pappa har gjort ett bra jobb med dig" sa dagisfröken :) Loke är väldigt snäll och lugn här hemma så det är ju skönt att veta att han visar även dom sidorna bland andra barn på dagis. Han har aldrig bitit, rivit eller slagit någon.. än.. och jag hoppas det dröjer länge (helst aldrig) innan han kommer på sånt. Vi är väldigt konsekventa hemma och jag tycker han svarar bra på det, man märken varje dag hur han förstår mer och mer var han får och inte får göra.


Den här veckan har börjat med tråkigt väder och enligt väderleksrapporten så ska den fortsätta med tråkigt väder. Men i det här hushållet finns inga dåliga väder så igår var vi ute hela familjen på kvällen och gick elljusspåret så hundanra fick springa av sig och idag åkte jag & Loke + hundar iväg till Jennys agilitybana för att gå en promenad och träna lite. Väl där mötte vi Jenny som höll på att tränade sina hundar så vi började med en promenad, tänkte att jag kanske kunde få Loke att somna i vagnen eftersom han verkade trött, då skulle det bli lättare att träna men han ville inte somna så jag fick försöka träna med honom på planen vilket gick sådär. Lyckades iaf köra en slalomkombination och lite enskild slalomträning samt en hoppkombination. Behöver komma iväg och köra ett ordentligt pass snart, skönt att Kristofer går av sitt skift idag så har jag några dagar på mig nu då han är ledig.

1 kommentar:

  1. Vad kul att läsa att Loke är så duktig på dagis!
    Annie har redan börjat visa humör och kan va rätt envis... Men så är ju å andra sidan både jag och Jimmi likadana ;o)

    Kram Tina

    SvaraRadera