tisdag 4 augusti 2009

Stockholm

Då var vi hemma från Stockholm för denna gången. Det blev en snabb tur på bara några dagar. Vi åkte upp på torsdagen och mötte upp min mamma som precis kom hem från sin utomlandssemester.

På fredagen åkte vi till Kolmården. Vi började med att gå i parken för att sedan avsluta med safari. Eftersom jag älskar rovfåglar så fastnade jag vid rovfågeluppvisningen, har sett uppvisningen flera gånger förut och fåglarna är lika facinerande att titta på varje gång.

Loke fullkomligt älskade "klapphagen", där man får gå in och klappa små getter, får och grisar. Han var SÅ glad och klappade och klappade och klappade! När vi sedan skulle gå därifrån så bara sprutade tårarna, så ledsen var han :( Men han glömde snart bort det när det kom andra djur att titta på :)

Klicka på bilden ovan för fler foton från Kolmården.

På lördagen var jag anmäld till agilitytävling i Åkersberga men valde att hoppa över den och istället gå ut i skogen med mamma och plocka kantareller på förmiddagen. Vi tog t.o.m. med oss Loke i vagn ut på dom små skogsstigarna, över rötter och sten, vissa bitar fick vi lyfta vagnen för att den skulle komma fram men annars gick det ganska bra men tungt för armarna var det och Loke han bara sov(!). Och visst hitta vi kantareller :) Hundarna var självklart också med och Kellie åt mog en liter blåbär om det ens räcker.. Nikita hon bara sprang runt som vanligt :D

När vi kom hem åkte jag, Kristofer och Loke in till stan och gick runt där ett par timmar. På vägen hem utmanade vi oss själva och klev av vid Huddinge pendeltågsstation istället för Tumba och sedan fick vi hela vägen hem, 15 km.

Kristofer spenderade sedan även söndagen i stan medan jag, mamma och Loke gick ut för att plocka hallon, tre burkar fulla med hallon plockade vi, gissa om vi åt hallon den kvällen :D På kvällen kom även min brors fru och min brorsdotter Julia och åt middag med oss och firade min mamma lite i förväg för igår (måndag) fyllde nämligen min mamma år.

Här kommer lite bilder från Tumba-besöket:


Loke leker med Kellie.




Fina Loke.


Kellie!



Hallon som vi plockat.



Kantareller, som blev till jättegoda kantarellmackor :)



Kellie igen :)



Har man ingen pool hos mormor får man ta det som finns ;)
Loke har under helgen fått polletten att trilla ner och börjat gå! Mormor och Loke har tränat intensivt varje dag och nu går han själv, om än vingligt fortfarande men han tycker det är jättekul! Han stället sig upp här hemma hela tiden och gå en liten bit. Han måste först stå och fånga balansen lite innan han kan gå iväg och ibland måste han även stanna upp på vägen och fånga upp balansen igen innan han kan gå vidare men gud så söt han är när han går, och så glad :D

3 kommentarer:

  1. fina bilder :) så roligt att han går nu :D

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiska bilder från kolmården!!
    Va kul att Loke går, en helt ny värld som öppnar sig för honom :o)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Som vanligt är det massor av fina bilder på din blogg. Kul att Loke kan gå nu ska bli kul att se när vi kommer hem.

    SvaraRadera