måndag 31 augusti 2009

Födelsedag, inskolning & bruks SM

Idag fyller Kristofer år, grattis älskling! Det är även på dagen 7 år sedan min pappa dog, tänk va tiden går, min mamma får tända ett ljus åt mig på graven eftersom jag bort lite väl långt bort (50mil). Annars har det varit en lugn dag här hemma. På eftermiddagen var vi iväg till dagis på inskolning, det gick jättebra och Loke hade knappt tid at vara hos oss, fanns ju så mycket leksaker och kompisar att leka med.

I helgen så har SM i bruks & IPO gått att stapeln här i Falkenberg så där har jag spenderat min helg :) Vi var nere hela familjen och kollade på paraden och invigningen i stan på fredagen. Dock kom det världens regnskur mitt i allt ihop men den varade bara i någon minut som tur var!

Lördagen och söndagen var jag borta på IP och kollade. Mest intressant var ju helt klart planskyddet. Jag har bara sett skyddstävlingar två gånger innan, SM i Skutskär och SM i Mantorp(?) och det är helt klart intressant att titta på, därav blev de flesta korten från skyddet. Det var även kul att titta på uppletandet men hann bara med det på lördagen. Shopping fanns det gott om och jag höll mig verkligen från att handla! Det enda jag fakstiskt köpte var en till klicker för jag tappar alltid bort min. Sen fanns där säker en miljon saker jag hade kunnat köpa men när jag stog där och skulle handla så tänkte jag efter en extra gång, behöver jag verkligen den här spårselen? ..jag har ju redan en, behöver jag verkligen det här halsbandet? ..båda hundarna har ju halsband osv.. det hjälpte faktiskt :D
Jag tog över 800 bilder i helgen men har sorterat ut strax över 100 stycken som kommer komma upp här så fort jag får ordning på min ftp som inte ville funka nyss :/

Sedan vill jag avsluta med två stycken grattis. Det ena till Kellies dotter Pebbels som i helgen tog sitt tredje 1:a pris i lydnadsklass 1 och kan därmed titulera sig LP1, grattis och lycka till i fortsättningen!

Och det andra grattiset går till Lotties Oscar som i helgen vann och kom två i två stycken IK2! Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar