lördag 22 augusti 2009

Agilityträning & gäster

Igår var jag och Nikita på agilityträning hos Jenny Damm igen. Vi tränade slalom och jag fick tips på hur jag skulle få hennes slalom mer självständig, det gav resultat på en gång så det ska vi jobba vidare på. Sedan byggde Jenny upp några kombinationer åt oss med flera framförbyten, bakombyten och staket. Nikita jobbade på bra, jag mindre bra haha :) Det som hela tiden återkom var att jag är för sen! Jag springer inte på och jag gör mina byten för sent. Jag måste helt enkelt springa! Nu är det slut på fegkörning, så fort hon fäster på hindret så ska jag springa vidare till nästa hinder och så måste jag öva på att göra mina byten snabbare, framför allt framförbyten. Vi övade mycket på det nu och på placering vid byten, linjer och kroppshållning samt icke att förglömma.. fötterna! Snurrigt värre blev det med fötterna men tillslut förstod jag och då gick det mycket bättre :) Gungan var med i en av konbinationerna och den såg riktigt fin ut nu, träningen i veckan har gett resultat!

Idag har vi haft gäster här hemma så dagen har gått åt till att städa huset och förbereda. Det var Kristofers mamma & pappa samt syster Erika med P-O och barnen. Det var min födelsedag som skulle firas och jag fick bl.a. en stor korg med flera små vinflaskor, balsamvinäger, choklad, currypasta och annat smått och gott, ett presentkort på Hemtex samt flera stycken almanackor i olika format, väggalmanacka, fickalmanacka m.m precis vad jag behövde eftersom jag har hållit allting i huvudet det här året, tills jag faktiskt skaffade mig en google kalender för någon månad sedan ;) Tack snälla för alla fina presenter!

Nästa vecka blir en vallvecka, först ska jag till Ann en heldag igen och valla på hennes får och sedan har jag även inbokad träning med Josefin på deras får, ska bli kul! Ska dock försöka klämma in så mycket agility som möjligt nästa vecka också då Jenny är bortrest och banan är ledig att träna på så då måste jag passa på.
Min glada sötis!
"Den här var rolig att pilla på, och fläktar skönt i håret gör det också"
Min presentkorg jag fick av Krisotfers föräldrar. Ska ta kort på de fina korten jag fick till av både Erika och Kerstin så ska jag lägga ut dom här. Båda två håller på med scrapboking så de gör superfina kort!
Mio äter upp resterna av Lokes makaroner med köttbullar, mums tyckte båda killarna.
Loke leker tittut med P-O.
Sötaste killen på jorden!
Mitt lilla charmtroll :)
Tuffa skjortan!

Loke och pappa.

1 kommentar:

  1. Så ljus han har blivit i håret Loke?? Han va väl rätt mörk innan väl?? Så roligt o super sött!!!
    Kram Fia

    SvaraRadera