fredag 3 juli 2009

Idag i stora drag





Varmt, varmt, varmt.. det är väl det bästa sättet att beskriva dagen på. Idag var jag verkligen helt slut, det började redan med att det var jobbigt att gå upp imorse, sedan har jag varit seg hela dagen och till och med sovit middag med Loke :D Tycker det bara blir varmare och varmare för var dag som går men jag klagar inte, jag älskar sommaren och värme men det får gärna komma någon lite kyligare dag emellan för man blir ju så trött av värme. Men jag har trots värmen inte legat på latsidan under veckan, det har gåtts långa hundpromenader (med Loke såklart) flera gånger om dagen, jag har tränat både agility och lydnad med båda hundarna, vi har varit iväg och badat, jag har lekt med Loke i poolen vi har ute på altanen, vi har varit på stranden, åkt bort till Halmstad en sväng, i Varberg och shoppat, på Gekås med Erika m.m.



Tillbaka till idag så har jag, trots den stekheta dagen tagit med mig Nikita bort till agilitybanan. Hundarna (läs Nikita) behöver aktiveras trots att jag är trött och seg. Kellie nöjer sig med att ligga ute på altanen, i solen helst(!), och bara njuta, hoppa agility är ingenting för henne en sån här varm dag.



Det blev ett kort agilitypass, man rinner ju bort annars. Planen var kontaktfält men jag började ändå med lite slalomingångar som gick sådär, sålänge man ska runda pinnen så går det bra men annars blir det svårt tycker Nikita, dags att ta tag i slalomingångar igen så fort det blir lite svalare.



Fortsatte sedan med balansbommen och vilket genombrott vi fick där! Säkert bara tillfälligt men det peppade mig att köra vidare. Hon gjorde flera klockrena kontaktfält och då med full fart hela vägen ner och så full fart iväg på mitt ok! Där önskade jag att jag hade en filmkamera så jag kunde filma och visa precis hur jag vill att balanshindrena + kf ska se ut för hon gjorde precis så som jag har en bild i huvudet av att jag vill ha det. Dock med lock i slutet för hon stannar fortfarande kort om man tar bort locket :/



Tog en paus och tänkte sedan köra gungan lite men Nikita var alldeles för trött så vi slutade där och gick till sjön så hon fick bada istället. Hon simmade och simmade och simmade!! Nikita som aldrig simmar när Kellie är med, då bara hoppar hon rakt ut och sen snabbt tillbaka in i land.



Loke har lärt sig massor på sistone, han kan numera klättra upp i både sängen och upp på TV-bänken (mindre uppskattat). Han kan gå upp för trappor och när vi var i Stockholm senast så lärde han sig även att ställa sig upp från sitt/kryp position. Han har tagit som mest två steg själv och han älskar att försöka sig på att gå själv, han skiner som en sol då! Stå utan att hålla i sig har han gjort stabilt ett bra tag nu, han kan även böja sig ner från stående och plocka upp saker från golvet och sedan ställa sig upp igen utan att ha tagit emot sig i golvet emellan.



Han har börjat säga ojoj när han ställer till med något/tappar något/snubblar eller likande. Han går även omkring och säger O'yeah hela tiden, vet inte vad han har fått det ifrån?



Han ÄLSKAR att bada!! Det spelar ingen roll om det är pool, havet eller badbalja. Han försöker klättra över badkarskanten när man står och häller upp vatten i hans badbalja, han ska bara i så snabbt som möjligt.



Han har precis fått sin andra tand men än så länge har han inte kommit på att man kan bitas.. tur!



Annars är han en glad kille som stället till med massa bus mest hela tiden. Älskar allt som har med teknik att göra och han vet mycket väl om om fjärrkontrollen, mobilen eller annat teknisk pryl är trasig eller inte har några batterier, då slänger han den åt sidan och ska minsan ha de som fungerar, han är inte dum inte!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar