tisdag 30 juni 2009

Nikita 3 år!

Grattis Nikita som fyller 3 år idag!

Det har vi firat med två stycken agilitypass ute i Öinge. Mellan passen gick vi bort till Nyhagasjön så Nikita och Kellie fick bada. Båda mina hundar älskar att bada, dom hoppar gladeligen i båda två och Kellie simmar gärna medan Nikita mest bara hoppar i och sen kommer upp igen och så hoppar hon i igen osv, stoppar ner huvudet och plockar upp saker från botten gör hon också :)

Eftersom det är väldigt varmt ute för tillfället så tränade vi bara två korta agilitypass med kontaktfält idag. Kontaktfält är ju som bekant en svaghet hos oss. Jag kommer allt som oftast på mig själv att skjuta upp kontaktfältsträningen till nästa träningspass för att jag inte känner att vi får till det när vi tränar vilket gör mig frustrerad. Nu har jag dock bestämt mig att jag ska träna kontaktfält ett par träningar i rad så att vi kan lösa vårat problem någongång. Idag gick det faktskt ganska bra, det blev ju dock bara två korta pass men de kändes bra, jag ändrade strategi lite så hon får mer fart över hindret och då blev det ett bättre beteende på kontaktfältet som följd, men vi måste jobba vidare på driv ner till kontaktfältet, hon saktar gärna ner mot slutet.

5 kommentarer:

  1. GRATTIS på 3 års dagen Nikita!!
    OJ vad tiden går fort!
    Jag håller med dig om k-fältsträning.. Jag tycker inte det är särskilt roligt :o(
    Det trista med Mick är att jag måste träna uppfarter också pga hans långa ben så missar han alltsomoftast uppfarterna... Blääää säger jag ;o)
    Jag har pratat med Elin och om den 10:e fortfarande funkar för din del så kan vi ses och träna då!
    Både hon och jag är tillgängliga hela dagen så bestäm du en tid som passar dig!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Dagtid blir utmärkt, det tar väl en stund för dig att ta dig ner så vilken tid passar dig?

    SvaraRadera
  3. Grattis Nikita! :-)
    Fint ljus i sista bilden, jättefin!

    SvaraRadera
  4. Kl 13 blir utmärkt!
    Oxie brukar det bli när vi tränar tillsammans..
    Hittar du dit?

    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Hej! Kul att höra från dig, det var verkligen inte igår. Kul att du också har blogg så man kan läsa vad du har för dig:) Söt Nikita är, hoppas man kan få träffa henne live någon gång. Vi kanske åker på samma agilitytävling i framtiden.

    Trevlig sommar på dig också önskar Sandra, Nova & Keep

    SvaraRadera