onsdag 1 april 2009

Liten uppdatering


Får ta och uppdatera lite nu, har inte suttit så mycket vid datorn den här veckan.

I måndags var vi iaf på först hjälpen utbildning. Man fick lära sig hur man räddar sitt barn vid hjärtstillestånd, hur man ska agera när barnet är medvetslöst eller har satt i halsen m.m. Det var mycket nyttigt och man fick även öva på hjärt- & lungräddning på dockor där det tändes en röd eller grön lampa beroende på om man blåste eller tryckte rätt. Det fanns en spädbarnsdocka och en barndocka eftersom man gör olika på barn från 0-1 år och på barn från 1 år och upp till puberteten. Så nu kan jag rädda Loke om det skulle hända något :)

I tisdags var jag och tränade agility på eftermiddagen. Vi tränade mest på kontaktfält på alla kontaktfältshindrena samt på säcken. Jag har varit dålig på att träna säcken och långhoppet och det märks för Nikita är väldigt osäker på säcken och tvekar mycket där. Långhoppet hoppar hon men jag måste lägga ner mer tid även på det så hon vet hur hon ska hoppa det och inte att det bara är att hoppa. Slalom tränade vi också på. Jag är väldigt sugen på att tävla nu så kan inte låta bli att sitta och titta i tävlingskalendern och planera, trots att jag känner att Nikita inte riktigt är startklar men det är ju bara att testa, går det vägen så är det ju jättebra, går det inte så är det ju alltid träning. Nikita behöver dessutom vänja sig vid tävlingsmiljöer.
I tisdags kröp även Loke för första gången! Alltså ordentligt på knäna.. innan har han ju bara dragit sig fram på golvet med armarna men benen har lixom bara släpat efter.

Idag är det fint väder ute. Kristofer ska snart iväg och jobba så jag får se lite vad jag, Loke och hundarna kan hitta på idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar