torsdag 9 april 2009

Fullspäckade dagar!

Nu har vi varit i Stockholm, eller rättare sagt i Tumba, i drygt en vecka. Det har varit full rulle hela tiden! I lördags var det underbart väder och jag, mamma, Loke och hundarna var ute på en lång promenad, när Loke somnade vände mamma och gick hemmåt med honom medan jag och hundarna fortsatte in i skogen och gick och gick och gick.. helt underbart! Jag älskar skogen! Hundarna var bra trötta när vi kom hem så vi passade på att åka iväg och handla på Ica Maxi.

Söndagen spenderades i Skärholmen med shopping :) Det blev tre par skor som fick följa med hem, två på rea och ett par som min mamma ville betala åt mig, bara tacka och ta emot när man har en sån snäll mamma :) Mer än så shoppade jag faktiskt inte, ville hitta ett par skor åt Loke och hittade också ett par jättefina med döskallar på men de var för stora :( På kvällen kom min bror med familj på fika en stund.

I måndags började mamma jobba igen. Det var underbart väder ute så jag bestämde mig för att gå en långpromenad. Tog bara med Nikita (och så Loke då såklart) och gick bort till Botkyrka brukshundklubb, kollade om de hade någon agilitybana ute men de hade de icke, fortsatte vidare in mot Hästmossen och bort ut på landet och in i skogen mot Grödinge golfbanor, sedan gick vi runt hela golfområdet på de fina stigarna som går runt där och så hem igen.. över 3 timmar var vi ute och Loke sov nästan hela vägen. Såg en söt liten ödla som låg och solade sig på marken, det känns verkligen somrigt när man börjar se ödlor och ormar ute. Självklart fastnade den på bild men jag glömde min uppladdningssladd till kameran hemma så bilder kommer inte förrän jag är hemma igen. På kvällen åkte jag, mamma, Harry och Loke till Heron City och fikade och kollade filmer på Media Markt.

På tisdagen åkte jag hem till min bror och umgicks en heldag med min svägerska Edyta och hennes kompis Monika, båda extremt fototokiga så det blev massa fotande, KUL!! Loke var som vanligt en snäll modell :) Här finns några av de bilder som Monika tog och nedan ser ni en bild som Edyta tog i söndags när dom var över och fikade. Loke hade precis vaknat så håret stod rakt upp bak i nacken ;P

Igår hade jag en jättetrevlig dag på stan med bästa Sanna & Helena. Vi var och fikade på Blå porten ute på Djurgården och sedan blev det ett par timmars shopping i stan. Tack för en jättetrevlig dag med massa skratt och supertrevligt sällskap!

Loke har ju nyligen lärt sig att vinka, vilket han tycker är jätteroligt så igår på stan så vinkade han åt alla hela tiden, även på pendeltåget satt han och vinkade åt alla och när jag var ute på promenad med honom och hundarna tidigare på dagen så vinkade han åt alla bilar som körde förbi :) Han fick även premiäråka buss igår, han tyckte väl inte att det var något speciellt men jag insåg iaf att våran vagn är way to big att ha i Stockholmsbussar, folk fick ju kliva över den för att komma förbi i gången för den är så lång haha :)

4 kommentarer:

  1. Det var jätte kul att träffa er igår. Loke fick många/mycket att vinka till igår haha.. så charmig. Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att få ta del av vad ni gör i Stockholm!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hade det trevligt i Stockholm!
    Blev helt fascinerad av bilderna som Monica tagit på dig och Loke. För övrigt var hennes bilder helt underbara!

    SvaraRadera
  4. jag då!?:D
    glad påsk på dig ängel, hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera