fredag 27 mars 2009

Mera hundträning


Både igår och idag har det blivit mer hundträning. Måste vara vårkänslorna som gör att man vill ut och träna varje dag nu :) Igår blev det mer agilityträning, fortsatte på ungefär samma saker som i onsdags och nu äntligen såg jag framsteg i högerslalomen, hon tog den rätt 5 gånger i rad innan vi avslutade när vi var på top. Tog även tag i staketträningen. Vi har inte tränat staket sen i december och då funkade det inte alls men nu gick det mycket bättre. I december var det en mycket förvirrad matte och en nästan lika förvirad hund (pga matten då) som krånglade som sjutton med det där staketet, det blev både krock med hund, snubblande över hinder och vurpor men igår såg det faktiskt riktigt fint ut och vi slapp komma hem halvt sönderslagna efter vurpor och annat haha :) Det tar sig! Om jag bara tar tag i att träna säcken och långhoppet mer nu så kan vi faktiskt starta på tävling inom kort. Har suttit och spanat in tävlingskalendern flera gånger nu och ser många intressanta tävlingar i vår och sommar, kul!

Idag kände jag dock för att gå ut och spåra istället för att träna agility. Det blev ett långt skogsspår till Nikita (längre än jag hade tänkt, stigen kom ju aldrig ;P ). Hon har inte spårat sen i början på hösten förra året så hon var minst sagt HET på gröten men den pärla som hon är så spårade hon jättefint iaf. En missad pinne (pinne nr. 2) av 7 stycken men den letade hon upp senare när vi gick en promenad efteråt. Faktiskt första gången hon missar en pinne men jag skyller på mig själv som har varit dålig på att åka ut och spåra på sistone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar