lördag 28 mars 2009

Blommor & God mat

Var på Blomsterlandet idag, de hade 2-års jubileum med bl.a. billiga priser, gratis kaffe & praliner och fiskdamm till barnen. Jag köpte hem tre stycken krukor påskliljor att planera i trädgården, tre stycken olika sorters tulpaner också dom att plantera ute sedan blev det även en bukett rosor och två buketter tulpaner. Jag älskar verkligen blommor så det är livsfarligt att släppa in mig i en blomsteraffär, speciellt när dom har låga priser som idag :) Det var väldigt mycket folk och framför allt vid orkidérerna som bara kostade 75kr (två stänglar).


När jag kom hem var jag ju såklart tvungen att fixa ute i rabatten, som tur var så var det fint väder och Loke och hundarna satt ute med mig. Kellie älskar att ligga i solen och bara njuta!



Det var verkligen på tiden att jag tog tag i landet där hemma för alla grannar har ju fixat i sina trädgårdar för länge sedan.. bara min som fortfarande såg ut som en djungel :)



På kvällen var det mat hemma hos Kristofers föräldrar. Krisotfer jobbade så det var bara jag och Loke. Erika, P-O, Cassandra och Mio var också där så barnen lekte. Som vanligt var det jättegod mat (varför kan jag aldrig laga så god mat?) och senare på kvällen kollade vi på Robinson, självklart med släckta lampor, för ni glömde väl inte att släcka ner mellan 20:30-21:30?

1 kommentar: