torsdag 7 januari 2010

Snöhund & BVC





Idag har jag och Nikita varit ute i snön och busat, bara hon och jag. Nikita älskar snö och hon älskar att få vara själv med mig så hon var överlycklig idag. Vi har lite träningsabstinens just nu jag och Nikita, vi tränade några pass agility i början på veckan men sen kom det mängder med snö så vi har istället klickat in lite olika beteenden hemma i köket, kul, det är faktiskt inte ofta vi gör det.
Nikita har f.ö. börjat leka massor med Mika nu, de två busar mest hela tiden ute på promenaderna och även hemma. Nikita som tyckte hon var pest i början och som annars inte gillar att leka med andra hundar (förutom Kellie) han insett att den lilla vildingen är riktigt kul. Sen brukar hon även slicka rent hela Mikas ansikte på morgonen, då ligger de båda i Nikitas bädd och Nikita slickar rent Mika precis som om hon vore hennes lilla valp, så söta! Mika har älskat Nikita från första stund och gör det fortfarande, kommer nog bli tråkigt för henne att åka hem sen till ett hem utan andra hundar.
På förmiddagen idag var vi iväg till BVC för vägning, mätning och vaccination. Loke stötte sig kanon och sa inte ett pip när han fick sprutan, duktig kille! Han har faktiskt inte sagt ett ljud på någon av vaccinationerna vad jag kan minnas. Stor kille har han blivit också, 86 cm lång och vägde 12,2 kg. Följer sin kurva jättefint, fortfarande en bra bit över medel i längd men nu har han börjat komma ikapp i vikt och ligger nu mitt på medelkurvan i vikt istället för strax under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar