fredag 14 augusti 2009

Vallning, agility, promenad m.m

Idag har vi haft en riktigt aktiv dag. Vi började med ett vallpass hos Josse och idag började Nikita VALLA!! Hon gick såå fint och vi kunde släppa ut fåren ur fållan (Nikita fick ta ut dom själv) och sedan köra med henne lös ute i hagen och det gick faktiskt riktigt bra! Så idag tror jag nog att polletten trillade ner för Nikita, hoppas nu det håller i sig för idag var det riktigt KUL att valla :D Bilderna nedan när Nikita vallar har Josefin tagit, tack! :)



Efter vallningen styrde jag bilen mot Jennys agilityplan för lite agilityträning. Började med att traska ner till sjön så båda hundarna fick bada, uppskattades mycket! Nikita simmade massor för en gång skull, annars brukar det vara hon som plaskar i strandkanten och bara simmar ut en bit men idag var det tvärt om.
Sedan blev det som sagt agilityträning och jag tränade bara balanshinder med fokus på farten och kontaktfälten, kändes bra och det känns som att det börjar lossna för oss nu när vi vet hur vi ska göra, skönt! Kellie fick köra lite slalom och balanshinder, det tyckte hon var kul!




Hann bara hem och äta samt packa ner Loke och grejer i vagnen för att sedan bege mig ut på långpromenad med Erika. Vi hade bestämt redan dagen innan att vi skulle ut och gå idag, så det blev en långrunda i Hjortsberg och Skrea.

Igår var jag också på en långrunda. Jag, hundarna och Loke var ute i 3 timmar igår på eftermiddagen. Vi utforskade lite nya vägar i Stafsinge, det är alltid spännande! Hittade många fina hus och små gårdar, åhh vad jag vill bo där!


Nu går Loke mycket, han väljer att gå framför att krypa nu och ni ska bara veta vad SÖT han är när han går :D <3 Han har även fått lite nya tänder, två nya är påväg där uppe, hans två först uppe och två nya där nere, så snart fyra sammanlagt där nere så nu ploppar dom upp minsann :)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att Nik vallar! :D Vilken upplevelse att se sin brorder vara, just en border!
    Rätta mig om jag har fel, men kan en border collies vallande bli ett problem i vardagen. Jag menar om det blir ett stressmoment för hunden själv att hålla reda på allt och alla ex. männsikor och bilar?

    SvaraRadera
  2. Härligt med en AHA-upplevelse! :o)
    Håller med dig, vallning är KUL!
    Jättefina bilder och såg att du lagt in en på Vallreg också, fina Nikita :o)

    Kram Tina

    SvaraRadera