fredag 19 juni 2009

Midsommar med agilityträning

Midsommarafton för oss började med agilityträning. Åkte bort till Jennys bana och körde ett rejält pass med Nikita. Det blev flera kluriga hoppkombinationer med fokus på tighta svängar. Jag tränade även mig själv på att inte bli för stillastående utan jobba hela tiden. Slalomträning blev det inte så mycket idag men en ingång tränade vi på, den som var i finalloppet (large) på SM och den satte hon alla gånger även då hon var långt före mig, däremot gick hon ur i slutet ett par gånger, händer allt som oftast i högerslalom men nästan aldrig i vänsteslalom så vi jobbar mycket på högerslalom nu. Däcket fick sig en genomkörare och likaså gungan, där jag satte upp två hopphinder rakt mot gungan så det blev fart fram till den. Är alldeles för dålig på att träna gungan tillsammans med andra hinder utan det blir mest kontaktfältsträning enbart på gungan. Avslutade med en övning jag hitta i en blogg. Det var ett staket med tre hopphinder och sedan en tunnel parallellt med hopphindrena men hunden skulle förbi tunnelöppningen, precis framför den, och istället till ett hopphinder bakom tunneln. Testade att va på båda sidor om staketen varpå jag antingen fick trycka upp Nikita förbi tunnelingången eller dra henne mot mig. Det visade sig att det var lättare att dra henne mot mig tillsammans med ett "Nikita" för att göra henne uppmärksam på mig och inte svänga in i tunneln.

I onsdags var vi på bvc igen med Loke. Det var sista gången med föräldragruppen och även vägning, mätning och vaccination.
Loke hade gått upp fint och väger numera 10150 gram och hade växt hela 3 cm sen sist och är nu 78 cm lång.

Avslutar med att önska alla en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar