måndag 1 juni 2009

Agilityträning igen samt bilder från helgen

Igår var det jobbdag men direkt efter jobbet åkte jag iväg för att träna lite agility igen. Började med en promenad runt Nyhagasjön och sedan fick hundarna bada för att svalka av sig, det var ju stekhett igår!! Blev nog inte mer än 10-15 min agilityträning, var alldeles för varmt men Nikita var duktig idag, tog slalomingångarna mycket bättre än igår och körde på ordentligt. Hon var riktigt laddad, trots typ hundra grader ute och en lång promenad innan träningen. Vi körde även lite bakombyten innan tunnel och fel tunnelingångar och några hoppkombinationer med tighta svängar. Mycket mer än så blev det inte och det blev väl inte direkt någon träning heller utan mer genomkörare bara pga värmen.





1 kommentar:

  1. Hej igen!

    Härligt att du satsar på den lilla damen ;o)
    Micks agilitykarriär är väl mer på skoj, han hade nog kunnat bli riktigt duktig.. Men då hade jag fått lägga ner mycket tid än vad jag är beredd att ta från vallningen ;o)

    Jag har också anmält de två dagarna som det är alla klasser!
    Så KUL!!
    Då ses vi ju där om inte innan :o)
    Kram Tina

    SvaraRadera