måndag 11 maj 2009

Utan vatten

Idag gick vi upp strax efter 6 som vanligt.. ut med hundar, duscha, mata barn. Loke åt en macka med messmör på vilket betyder messmör över hela Loke i princip så jag gick till badrummet för att tvätta av han. Strax efter går Krisotfer in för att borsta tänderna, helt plötsligt säger han "Du, vi har inget vatten" Va? Jag var ju nyss inne och tvätta av Loke. Kollar de andra kranarna hemma men nää inget vatten. Ringer till Kristofers syrra och frågar om de har vatten (bor mitt emot oss i samma område). Jo det hade dom men det försvann mitt under samtalet. Kristofers föräldrar hade inte heller vatten (samma område där med). Ok, tänkte vi.. ingen lapp hade vi fått i brevlådan om något vattenavbrott. Ringer till Riksbyggen men de vet inget men har fått in fler samtal om folk som är utan vatten. De ska återkomma. Träffar sedan riksbyggenkillen utanför när vi ska ut med hundarna. Han talar om att det är byggarbetarna som fixar med någon brunn i området som har stängt av vattnet men det har blivit någon miss i informationen mellan dom och riksbyggen och därför har vi inte fått redan på något avbrott i förväg. Men han sa att vattnet skulle vara tillbaka vid 10:00-tiden. Skönt! Helt galet vad man känner sig handikappad utan vatten! Även imorn ska vattnet vara avstängt mellan 7-10.
Hundarna tyckte nog det var torrt att äta mat som inte var uppblött idag, dom drack rätt bra båda två efteråt ;)

Hann med ett agilitypass idag på eftermiddagen. Körde lite allt möjligt. Det blev kf träning, slalom och slalomingångar. Däcket, långhopp (japp nu har vi tränat även det), en hoppkombination med olika byten och "fel" tunnelingångträning. Gjorde även en rundbana för att se hennes sug på hinder framåt. Gick bra bitvis men på vissa ställen så svängde hon in mot mig och missade därmed hindret. Kontaktfälten var jättefina idag, lite mera fart ner på balansen bara men hon stannade 100% av gångerna och väntade på mitt "okej"

På kvällen monterade vi in den nya bilbarnstolen i bilen. P-O hjälpte Kristofer och jag och Erika vi stog och hejjade (läs: kollade) på med barnen :)
Efteråt skulle vi äta hemmabakad pizza och det var P-O och Erika också sugna på så de fick komma över och äta med oss, mycket trevligt.

Imorn åker jag till stockholm och blir borta ca 1,5 vecka.

1 kommentar:

  1. hej. ja jag tänkte att det var bra om man la ut lite bilderp å kläderna :-) lite lättare då. Du kanske hittar några roliga kläder i sthlm *hoppas* :-) om du mot för modan ska till lagerhaus. så kan du väl höra av dig :-)
    kram

    SvaraRadera