måndag 25 maj 2009

Gnällrejset m.m.

Nu har jag äntligen lite tid över att skriva klart om våran Stockholmsvistelse. Min mammas dator la ner verksamheten dagen efter jag skrev mitt senaste blogginlägg så jag kunde inte uppdatera om resten av veckan.



En till tävling blev det innan vi åkte hem. Gnällrejset på Örebro BK.
Det började med agility 1, en hyffsat lätt bana, lite tråkig eftersom jag gillar banor med mer handling. Början gick jättebra, sedan litade jag inte på att Nikita skulle fixa en svårighet, det var en raksträcka med hopp, tunnel, hopp men det sista hopphindret skulle inte tas utan man skulle svänga 90% vänster och ta ett hopphinder där istället men hon svängde direkt efter tunneln men rev pga att jag var sen i min handling och inte hade litat på att hon skulle svänga. Efter det tappade jag fokus och hon gick fel in i slalom som var hindret efter. Sedan blev det mesta fel i slutet, hon sprang förbi gungan (mitt fel även där) och tog fel tunnelingång (det som vi har tränat så mycket på!). Loppet kändes helt ofukuserat på slutet och jag måste helt klart tänka på att jobba hela vägen och inte ge upp mot slutet även om det har blivit fel innan.



Hoppklassen var desto klurigare, roligt! Den var svår mot vad vi har tränat på men jag gick ut med en positiv attityd och tänkte att nu jäklar ska jag jobba hela vägen och det blev vårat bästa lopp hittills restultatmässigt. Fel slalomingång (igen) och en vägran på en tunnel där jag gjorde bakombyte (hem och träna) men i mål kom vi!
Vi hann även med att träna en sista gång med Monica innan vi åkte hem. Det blev en kombination från Malin-kursen, den jag kände att jag inte riktigt fick till på kursen. Sedan tränade jag även en av starterna från Bro-Håbo tävlingen.

Det har varit nyttigt att vara ute och tävla med Nikita för nu vet jag vad vi har för svagheter och måste jobba mer på.


Saker vi behöver träna på:´


*Slalomingångar
*Däcket
*Bakombyten innan tunnlar
*Målsträckor (raka)
*Bättra på ut-kommandot



Saker jag behöver träna på:


*Kontrollera mina nerver
*Vara mer fokuserad
*Jobba hela loppet och inte tappa mot slutet
*Vara snabbare och tydligare i min handling





Foton från Bro-Håbo, klicka på bilden ovan.

Foton från kursen med Malin Tångring, klicka på bilden ovan.


Klicka på bilden för att se fler foton från Gnällrejset.



***



Nu till något helt annat än agility. I lördags var vi nämligen på kalas, Lokes kusin Mio fyllde 1 år så det blev grillat och tårta. Erika hade bakat en jättehäftig tårta i form av en borg. Om en månad är det dags för Loke att bli stora killen ;P Grabbarna ska även ha ett gemensamt kalas om ca 2 veckor.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar