lördag 21 mars 2009

Skånetrip med vallhundsprov

Idag har jag varit i skåne hela dagen. Åkte klockan 8 imorse och kom hem kl 8 på kvällen. Är jättetrött och orkar inte skriva så mycket idag. Kanske skriver mer imorn men tänkte dra lite kort om dagen iaf.
Det var nämligen vallhundsprov ute hos Lottie (världens bästa uppfödare f.ö) och jag åkte ner för att titta och fota. Nikitas syster Trolla (Kellies dotter) tävlade och gick en jättefin runda. Det såg supersnyggt ut, tyvärr var det en tacka som strulade när dom skulle utföra sista momentet som är att ta in fåren i en fålla (och sedan ut igen) så Ann & Trolla fick tyvärr aldrig in fåren. Det blev alltså inget godkänt vallhundsprov för Trolla då man måste ha poäng i alla delar men nästa gång fixar dom det! Lottie startade också med en av sina hundar, Somolli "Molli" och blev godkänd, grattis!

Ännu ett grattis får jag ge till Väldens Bästa HUGO! Kellie pappa som idag fyller 11 år! Kul att träffa Hugge igen på hans födelsedag och allt, jag gillar verkligen Hugo, man kan inget annat än att tycka om den hunden :)

Efter vallhundsprovet var det träning för de som ville och sedan fika. Efter fikan gick vi ut på en härlig promenad med ett helt gäng med hundar, närmare bestämt 9 stycken, hundarna sprang som galningar över söderslätt och hade det underbart.

En helt underbar dag! Tack Lottie, det är alltid lite trevligt att komma ner och hälsa på :)

Bilder kommer imorn för jag har bara hunnit redigera ett par stycken men vill endå bjuda på en bild på den här fina killen Keeper! Samt en bild på min favorittik som Lottie äger, Hedda.

Keeper

Hedda

2 kommentarer:

  1. Såg bilderna du skickat till Lottie!
    WOW vad fina!!
    Synd att vi inte kunde ta oss ner till Trelleborg, hoppas vi kanske ses längre fram i vår/sommar!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hello!!!
    Bara säger!!! Du är fantastiskt duktig på att ta foton och du borde skicka in bilder till div tävlingar, du kommer att få mkt cred för dina bilder, jag lovar :-)
    kraam Lottie

    SvaraRadera