söndag 1 februari 2009

Promenad och kvällsmys

Har varit ute och gått större delen av dagen idag. Först en morgonpromenad med båda hundarna och Loke. Sedan hem, äta lite frukost, mata Loke och så tog jag med med Nikita och Loke ut på en långrunda, vi gick och gick och gick. Nikita går ju mestadels lös så det är skönt att ha med henne när man även har med vagnen. Det var jättefint väder imorse, solen sken men det var riktigt kallt, frös ordentligt om fingrar när jag kom hem, tur jag hade packat in Loke i massa kläder och overall, han sov gått hela promenaden och vi var endå ute i ett par timmar sammanlagt. Det var skönt att ta en kopp varm choklad när jag kom hem :)

När Kristofer kom hem från jobbet så föreslog han att vi skulle hitta på något tillsammans så vi tog en promenad till Kvantum och handlade. Sedan lagade vi tacos tillsammans och efter maten så bakade vi choklasbollar tillsammans som vi ska mumsa i oss till någon film ikväll. Inte ofta vi gör saker tillsammans eftersom vi har lite olika intressen, ofta blir det så att när han kommer hem från jobbet så kanske jag kilar iväg med hundarna till brukshundklubben eller så försvinner han bort till Lars och spelar 40K eller hittar på något annat med grabbarna, så det var trevligt att ha en hel eftermiddag och kväll ihop idag.

Här kommer en bild på en urfälld Nikita som jag tog under vår promenad idag :) Hon är så liten just nu Nikita, har verkligen ingen päls kvar lilla Loppan. Kellie däremot är så fullpälsad man bara kan bli, hon ska precis börja fälla när som helst. Hon ser ut som en stor fluffboll haha, hon har ju så mycket päls också, och så den har blivit lite lockig på gamla dar ;) Ska försöka komma ihåg att ta en bild på båda två bredvid varandra så ska ni få se skillnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar