torsdag 1 januari 2009

Nytt år - Ny blogg



Då börjar vi om på nytt, nytt år och en ny blogg. Den andra bloggen la ner verksamheten och sidan har varit nere mer än vad den har funkat så nu kände jag att det var dags att säga farväl till den och skapa en ny. Synd för jag trivdes med utseendet och dess funktioner men jag ska nog trivas med denna också.

Det nya året började med underbart väder och jag och hundarna tog en härlig morgonpromenad. Kellie var sig själv igen, hon är ju inte direkt överförtjust i det där med nyårsafton men jag tyckte hon tog det mycket bättre iår än förra året. Några vänner till oss kom förbi vid 12-slaget och önskade gott nytt år och båda hundarna var framme och minglade även om Kellie höll lite lägre profil än vanligt.

Fototokig som jag är var jag såklart framme med kameran och fotade nyårsraketerna, kul utmaning för det är minsann inte lätt att få bra bilder på fyrverkerier (iaf inte utan stativ ;P ).

2008 slutade jättemysigt med både familj och goda vänner. Julen spenderades i Stockholm med mamma, Harry och min äldsta brorson som var trött (!!!) på att spendera jul och nyår med sina föräldrar och syskon i Thailand och ville stanna hemma iår och va med sina kompisar. Hundanra var jätteglada att vara tillbaka i Stockholm, speciellt Kellie som bara älskar min mamma och vise versa :) Mamma var självklart jätteglad över att se Loke igen, det var ju tre månader sen sist.


Ännu mera paketöppning blev det sedan när vi kom tillbaka till Falkenberg. Då var det dags att fira jul med Kristofers familj.

Innan vi åkte upp för att fira jul så var det dags för Lokes första barnkalas. Det var Alva och hennes kompis Elias som båda fyllde ett år så Alvas mamma Emma hade ordnat ett supertrevlig och mysigt kalas hemma hos sig med massa barn och till och med jultomten kom förbi och bjud alla barnen på små godispåsar alternativt majskrokar för de allra minsta.

Ingen agilityträning har det blivit då Nikita inte har varit helt bra i sitt ena framben. Hon slog i det rätt ordentligt i ett agilityhinder vid våran senaste träning strax innan jul sedan dess har hon haltat lite vid två tillfällen på samma framben det är inte mycket hon haltar och det har försvunnit lika snabbt som det har börjat men jag vill veta att hon är helt bra innan vi kör igång igen. Har klämt och känt men hon verkar inte öm någonstans så snart kan vi nog köra igång lite igen.

Idag har vi varit ute och gått i det fina vädret. Det blev en promenad till Vallarna där vi tittade på fåren och hönsen och njöt av det fina vädret :)


Här kommer bilder från jul & nyår och här kan ni se bilder från våran promenad idag.






Ha det fint alla och god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar