torsdag 22 januari 2009

Flickan som lekte med elden

Idag har vi varit på bvc. Det var familjegrupp först och denna gången hade Kerstin bjudit in en tandsköterska som pratade om barnens tänder och massa nyttig information om tandskötsel. Fick med Kristofer denna gången vilket var skönt eftersom jag ofta känner att jag får repetera allt de dom sagt i gruppen som är bra att veta. Efteråt var det vägning och mätning. Loke väger nu 7780 g och är 71,2 cm lång. Hna tycker inte alls det är kul att vara på bvc och bli undersökt längre och protesterade högjlutt. Han börjar ju bli mer och mer medvetan om saker och ting och även om han träffat sjuksköterskan på bvc många gånger så vill han hellre stanna i mammas och pappas trygga famn.

Efter bvc tog jag och Loke en lång promenad, han sov i vagnen och jag gick bland annat förbi kvantum och hämtade ut mitt nya visa kort som kommit (fick spärra mitt gamla pga bedrägeri i just den affären, just den kassan där jag hade betalat.. typiskt, dock hann inga mystiska uttag tas innan jag spärrade det). På vägen tillbaka gick vi förbi coop och handlade till middagen.

Imorse när jag satt och slötittade på TV såg jag ett inte allt för okänt ansikte dyka upp i rutan, det var nämligen Emma och hennes fantastiska hund Csar som var med på Oprah Winfrey Show! Jag visste ju att Emma och Csar hade varit med där men visste inte när programmet skulle sändas i Sverige så hade glömt bort det, men där var dom ju så då fick jag sett det också, dom är grymt duktiga, här kan ni se Emmas hemsida.

Jag är helt fast i en bok just nu, det är andra delen i Millenium-serien, "Flickan som lekte med elden". Jag läste första delen när jag var gravid med Loke och nu har jag lånat andra delen av min mamma och är som uppslukad hela kvällarna och sent in på nätterna, vilket ju inte är så bra med tanke på att Loke har börjat sova väldigt dåligt (tänder?) och det blir inte mycket sömn på nätterna och tidiga morgonar. Trots det känner jag mig inte speciellt trött, inte trött alls faktiskt. Jag var väldigt trött i början av hans dåliga sovperiod men jag verkar ha ställt in kroppen på lite sömn nu och det funkar fint. Tror mina morgonpromenader med hundarna gör mycket också, man piggnar till av frisk luft, ju längre runda jag går på morgonen ju piggare blir jag.

Igår var det fika på stan med Erika med Mio & Cassandra, Emma med Alva och Sofia med Zion & Nova. Vi var på Ritz och avnjöt en god semla i trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar